Cuma, Mart 27, 2009

UN KURABİYESİ


Un kurabiyesi en sık yaptığım kurabiyedir ve arkadaşlarım tarafından çok sevilir. Hem malzemesi az hem yapılışı karmaşık değil, hem de çok lezzetli. Siz de un kurabiyesi sevenlerdenseniz işte size güzel sonuçlar alacağınız bir tarif :)

Malzemeler:
250gr. margarin (Oda sıcaklığında)
6 yemek kaşığı pudra şekeri
1 limon kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
Alabildiği kadar un

Üzeri için:
Pudra şekeri


Tüm malzemeyi biraz unla yoğurun. Azar azar un ekleyerek yoğurmaya devam edin. Oda sıcaklığında margarin kullandığınız tüm hamurlarda kıvama geldiğinde de biraz daha yoğurup un eklemeyi ihmal etmeyin. Margarin elinizin ısısıyla eriyeceği için hamur daha un alır. Aksi takdirde kurabiyeler fırında yayılır, şekli bozulur. Hamuru iki parçaya bölüp merdane ile 2cm. kalınlığında açın ve baklava dilimi şeklinde kesin. Kurabiyeleri yağlanmış fırın tepsine dizin. Üzerlerine çatalla bastırın ya da kürdanla üç çizgi çizin. 170 derece fırında pembeleşinceye kadar pişirin. Soğuduktan sonra bir süzgeç yardımıyla üzerlerine pudra şekeri serpin. Ben, keserken artan hamurları küçük toplar halinde yuvarlayıp ortalarına Antep fıstığı koydum. Antep'in karnı fıstıklı kurabiyesi gibi oldu.

6 yorum:

Moonish (moonsun) on 27 Mart 2009 04:09 dedi ki...

Nefis gorunuyor :)) Ellerine saglik :)

Adsız dedi ki...

İpekcim pek severim un kurabiyesini. Seninkiler çok özenli çok güzel olmuş. Ellerine sağlık:).
Kurabiye kavanozuna da bayıldım. Kurabiyelerin hepsini yiyip bitirecekmiş gibi duruyor kedicik:).
Sevgiler...
aslı

Adsız dedi ki...

galiba bu un kurabiyesi beceri istiyor, gördügüm kadariyla cok zor degilmis ama bildim bileli millet anneme sorar sen bunu nasil yapiyorsun diye :) ben de simdi senin tarifinle deneyip anneme götüreyim bakayim ne diyor :) limon kabugu rendesi onun tarifte yok hehe :)

Adsız dedi ki...

buarada blogu listeme ekledim, umarim benim istahla sizin tarifler birlesince yuvarlanmaya baslamam :)

tarifsiz tarifler - rana on 27 Mart 2009 14:13 dedi ki...

çok teşekkür ederiz, beğenmenize çok sevindik. deneyin memnun kalacaksınız. Un kurabiyesinin sırrı unu iyi ayarlamakta ve çok pişirmemekte. Şimdiden afiyet olsun :))

Unknown on 27 Mart 2009 18:06 dedi ki...

görüntüsü bile çok iştah acıcı duruyor tadını hiç düşünemiyorum. ellerine sağlık:))

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon