Salı, Mart 31, 2009

PEYNİRLİ MUFFİN (ÇÖREK)

Bu aralar canım çok tatlı istediği için evde bayağı bir tatlı stoğu yapmıştım. Kekler, kurabiyeler... Ee tatlı yemekte bir yere kadar. Hiç tuzlu muffin de denememiştim. Fırsat bu fırsat dedim. Sonuç gayet başarılı oldu. Tam çay yanına yemelik yumuşacık çörekler oldu. Tarif ise şöyle:


Malzemeler:
50 gr tereyağı ya da margarin
175 gr un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı toz şeker (mümkünse robottan geçirilmiş ya da havanda dövülmüş)
2 adet yumurta
Yarım su bardağı süt
1 tatlı kaşığı kekik
Kaşar peyniri
( küp küp doğranmış )
Beyaz peynir ( küp küp doğranmış )
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı pul biber
Susam (üzeri için)

Fırını önceden 180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya bırakın. Muffin kalıplarınızı yağlayın. Unu, kabartma tozunu, şekeri , tuzu ve kırmızı biberi (kekik hariç tüm kuru malzemeleri) bir kaba eleyin. Yağı bir tavada eritin. Yumurta, süt, eritilmiş yağ ve kekiği iyice karıştırıp çırpın. Yağlı karışımı kuru karışıma yavaş yavaş ilave edip karıştırın. Bu aşamada karışımın pürüzsüz olmasına izin vermeyin . Çok karıştırmayınç Muffin kalıplarının içerisine 1 kaşık karışımdan ilave edin. Üzerine birkaç parça peyniri serpiştirin. Üzerilerine tekrar hamurdan 1 kaşık koyun. Üzerlerine bol susam serpin. Muffinleri önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 25 dakika üzerleri kızarıp çatlayana kadar pişirin. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğutup kalıplarından çıkartın.


Afiyet olsun.

10 yorum:

Moonish (moonsun) on 31 Mart 2009 10:39 dedi ki...

Ellerine saglik :)) Peynirlisini cok severim ben :)) - az onceki yorumda bir hata yapmisim, affola :))-

kristalkelebek(aslı) on 31 Mart 2009 11:26 dedi ki...

İpekcim pek şirin olmuş bu tuzlu muffinler:). Fotoğraflara da bayıldım..
Ellerine sağlık canım.
Sevgileeer:).
aslı

ipek on 31 Mart 2009 13:25 dedi ki...

Sevgili moonish,
çok teşekkür ederim, peynirlisi çok lezzetli oldu bi dahakine zeytin de eklemeyi düşünüyorum.

ipek on 31 Mart 2009 13:26 dedi ki...

Aslıcım çok teşekkürler, beğenmene çok sevindim.

esen on 31 Mart 2009 17:27 dedi ki...

şekerim 175 gr un takriben kaç su bardağı yapıo???

ipek on 31 Mart 2009 17:42 dedi ki...

hımm ben tartıp koymuştum, ölçüp bildiricem ne kadara denk geldiğini.

Tanya's on 31 Mart 2009 18:05 dedi ki...

İpek ama oluyor mu şimdi bu tarifler falan..hahahyt..şaka bir tarafa bayılırım ama bu aralar yemiyorum..zırt pırt bakar akıtırım ağzımın suyunu bundan sonra.

Sevgiler,

ipek on 31 Mart 2009 18:39 dedi ki...

Tanyacımmm, ahh ah hem yapıp hem yiyememekte çok acı oluyor. Ben de bu aralar biraz dikkat ediyorum yediklerime, bütün yapılanlar eşe dosta :)))

Dellium on 31 Mart 2009 19:58 dedi ki...

Bir eş dost olarak onaylıyorum. Doğrudur :))

ipek on 31 Mart 2009 20:37 dedi ki...

Teşekkür ederiz eş dost :))

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon