Çarşamba, Mart 11, 2009

KABAK TATLISI

Kabak tatlısı bizim ailede çok sevilir. Ben daha önce hiç yapmamıştım. Ziyaretime gelen babam, alışverişten elinde kabakla gelince hemen telefona sarıldım ve annemi aradım. Her şeyi göz kararıyla yapan annemden ölçülü bir tarif almayı biraz zor da olsa başardım :) Çok kolaymış. Sonuç gerçekten çok başarılı oldu.


Malzemeler:
1 kg. balkabağı
3,5 su bardağı toz şeker

Üzeri için;
Ceviz

Kabaklar artık soyulmuş ve dilimlenmiş olarak satılıyor her yerde. Bu dilimleri uzunluklarına göre ikiye ya da üçe bölün. Kabakları yıkayıp suyunu iyice süzün. Tencereye dizip üzerine şekeri ilave edin. 2 saat kadar bu şekilde bekletin. Böylece kabaklar suyunu salacaktır. Daha sonra kısık ateşte kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirin. Pişme süresi kabağın cinsine göre değişir. Çatalla kontrol ederek pişip pişmediğini anlayabilirsiniz. Soğuduktan sonra üzerinde cevizle servis edin. Arzuya göre kaymakla da servis edebilirsiniz. (Eğer şekeri size göre az olmuşsa, çok tatlı seviyorsanız kabakların üzerine dökeceğiniz cevizi toz şekerle karıştırabilirsiniz.)

4 yorum:

TAZE NANE on 11 Mart 2009 18:44 dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Ne kadar güzel görünüyor.
Sevgiler.
Annem çok sever bu tatlıyı.

ipek on 11 Mart 2009 20:57 dedi ki...

çok teşekkürler

Unknown on 16 Mart 2009 13:02 dedi ki...

ayyy bende pek severim bu tatlıyı ellerinize sağlık pek bi güzel görünüyo

tarifsiz tarifler - rana on 18 Mart 2009 00:29 dedi ki...

çok teşekkürler :)

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon