Perşembe, Nisan 02, 2009

ŞEKERPARE

Şekerpare yapmak çok zordur. İpekle yıllar önceki ilk denememizde, sebebini anlamadığımız bir şekilde, yeşil ve taş gibi olmuşlardı. Bu kötü tecrübeden sonra bir daha yapmaya cesaret edememiştik. Ta ki Gülçin Teyzemden bu tarifi alana kadar. Müthiş yemek yapan Gülçin Teyzemin bu tatlısını ilk yiyenler hazır olduğunu düşünüyor çünkü aynı pastanedekiler gibi oluyor. Tabii ki küçük sırları var.


Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un

Şerbeti için:
5 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu
Vanilya

Üzeri için:
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı pekmez

Şerbet için şeker ve suyu karışırarak iyice kaynatın. 10dk. kadar kaynatıp limon ve vanilyayı ilave edin. 5dk. kadar daha kaynatıp altını kapatın.
Tüm malzemeyi karıştırıp azar azar un ekleyerek yoğurun. Ne çok yumuşak ne de çok sert olmayan bir hamur elde edin. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elips gibi şekil verin. (yuvarlak yapıp ortalarına Antep fıstığı da koyabilirsiniz.) Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerlerine yumurta sarısı ve pekmezi karıştırıp sürün. Bir kürdan yardımıyla boylamasına derin üç çizgi çizin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında üstleri kızarana kadar pişirin. Piştikten 5dk. sonra şerbeti şekerparelerin üzerinde gezdirin. Tekrar fırına sürün. (Fırın kapalı olacak ama içindeki ısı şerbeti emmelerine yardım edecek.) Bir süre sonra şekerparelerin tersini çevirin ki diğer tarafları da şerbeti çeksin. Şerbetini iyice çeken şekerpareleri fıstıkla süsleyerek servis edin.

17 yorum:

esen on 2 Nisan 2009 09:22 dedi ki...

tekrar söylüyorum bu yaptıklarınızı ben ne zaman yicem???
şekerpareye de bayılırım biriniz de arkadaşım gel şekerpare yaptık ye demiyor
artık bunları sizin yapmadığınızı düşünüyorum rana ve ipek arkadaşlarım ...

Tanya's on 2 Nisan 2009 14:19 dedi ki...

Ahhh..denicem ben bunu bir ara..

Moonish (moonsun) on 2 Nisan 2009 14:39 dedi ki...

Tam dergilik fotograflar bunlar :) Afiyet olsun, ellerine saglik :)

ipek on 2 Nisan 2009 16:38 dedi ki...

Esencim, sen gel ne istiyorsan yaparız biz.

ipek on 2 Nisan 2009 16:38 dedi ki...

Tanyacım, kesin denemelisin çok hafif ve lezzetli oluyor.

ipek on 2 Nisan 2009 16:38 dedi ki...

Moonish çok teşekkür ederim.

tarifsiz tarifler - rana on 2 Nisan 2009 16:39 dedi ki...

Esencim davet mi bekliyorsun? sen gel ne istiyorsan yaparız canım.

Gülfem on 3 Nisan 2009 14:45 dedi ki...

Bu tam eşimin isteyip durduğu türden bir şekerpareye benziyor. İçi pütürlü olsun diye tarif ediyor, çok yumuşacık veya süngerimsi olmasın. Sanki yoğun bir kurabiyeyi şerbetle ıslatmış gibi.

ipek on 3 Nisan 2009 19:30 dedi ki...

Evet gülfem tam da eşinin tarif ettiği gibi oluyor. Denemeni tavsiye ederim.

elifinmutfagi on 12 Nisan 2009 00:12 dedi ki...

ellerinize sağlık,tadı da eminim güzeldir ama fotograflar şahane olmuş..

tarifsiz tarifler - rana on 13 Nisan 2009 01:22 dedi ki...

çok teşşekkür ederiz Elif! gerçkten fotoğraflar o kadar güzel oldu ki kimseyi ev yapımı olduğuna inandıramıyoruz :)

Serap dedi ki...

Tarifiniz için teşekkürler. Ben bu tarifi iki değişiklikle uyguladım. İlki evde pekmez kalmadığı için üzerine sürülen yumurtayı koyu renkli çam balı ile karıştırdım. Sizinki kadar olmasa da kızardılar. İkincisi de evde sadece 5 sb şeker kaldığı için hamuruna 1 sb şeker yerine 1 sb pudra şekeri koydum. Tarifin geri kalanına harfi harfine uymama rağmen içi pütürlü olmadı tadı da pastane şekerparesine benzemedi. Un miktarında mı sorun oldu acaba. Kulak memesi kıvamındaydı benim hamurum. Ne kadar un koydunuz acaba?

hülya dedi ki...

Merhaba,
Şekerpare tarifinizi aynen uyguladım.Ama ne görüntüsü resimdeki gibi oldu;nede tadı güzel.Acaba ölçülerde bir hata mı var?Vıcık yağlı oldu.Yine de
TEŞEKKÜRLER.

Adsız dedi ki...

merhaba,
resimdeki gibi şekerparem olacak diye çok değerli misafirlerim için uyguladım tarifi ama sonuç hüsran, malzememe mi yanayım, emeğime mi, misafirlerime ikram edemediğime mi? Şerbeti neredeyse 1 tepsi oldu ve çekmedi harfiyen uydum ölçülere. Tadı da şekerpare gibi değildi.

tarifsiz tarifler - rana on 11 Mart 2010 17:47 dedi ki...

Şekerpare ile ilgili yorumları yeni gördük. Öncelikle tariften iyi bir sonuç almamış olmanız bizi çok üzdü. Ancak emin olun ki hiçbir tarifi en az iki kez denemeden asla yayınlamıyoruz. Tarifler fırının özelliklerinden hamurun kıvamına göre değişiklik gösterebiliyor. Fakat üç olumsuz sonuç şaşırtıcı. Sanırım hamura konulan un miktarı ile ilgili bir sorun var. En kısa zamanda tekrar yapıp unu ölçülü bir şekilde yazacağız. Eğer tarifte başka bir hata varsa derhal düzelteceğiz.
Tekrar boşa giden emekleriniz ile ilgili üzüntümüzü belirtiriz.

Sevgiler!

Mutfaknotlari on 18 Ekim 2010 09:00 dedi ki...

margarin yokmu içinde

Canan Kart on 8 Ağustos 2012 09:25 dedi ki...

Sekerpare tarifi ariyordum. Tarifinizi tesadufen gordum..Ozellikle fotograf cezbetti diyebilirim. Hemen denedim ve guzel oldu..Yalnizca ben serbetine 4 bardak seker koydum. Ve lezzeti guzel oldu. Un miktarini ben de goz karari yaptim..Tesekkurler..

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon