Pazar, Nisan 26, 2009

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

Gaziantep'in pek bilinmeyen lezzetlerinden olan bu pilav hem pratik hem de lezzetli! Bizim evde çok pişirilir. İstanbul' da çoğu kişinin bu pilavı bilmemesi beni çok şaşırtmıştı. Çünkü yöresel bir yemek olduğunu o ana kadar bilmiyordum. Çok doyurucu olduğundan yanında cacık, salata ya da turşuyla ana yemek olarak yiyebilirsiniz. Gaziantep'te üzerine sade omlet konarak da servis yapılır, farklı tatları sevenlere duyurulur! Geçenlerde biricik kuzenim, Harikacığım pişirince neden daha önce yapıp bloga koymadık diye düşündük ve sizlerle paylaşalım istedik, umarım dener ve beğenirsiniz :)

Malzemeler:
1 su bardağı iri yeşil mercimek
2 su bardağı bulgur
5 su bardağı su
½ yemek kaşığı biber salçası
1 çay bardağı zeytinyağı (Tereyağı da kullanabilirsiniz)
1 yemek kaşığı toz kırmızı biber
Tuz, karabiber

Mercimekleri ayıklayıp yıkadıktan sonra suda haşlayın. Mercimekler yumuşadıktan sonra biber salçasını ekleyip karıştırın. Bulguru ilave edip tuz ve karabiberi ekin. Bulgurlar pişip suyunu iyice çekince altını kapatın. Bir tavada kızdırdığınız yağa kırmızı biberi ekleyip ateşten alın ve pilavın üzerinde gezdirin!

47 yorum:

mutfaktakizaman on 26 Nisan 2009 15:57 dedi ki...

bu pilav cesitlerini ilk kez duyuyorum desemm gecende bir arkadasim pirinclisini yapmisti simdi bulgurlusu
cidden merak ettim tadini denemek istiyorummm
ellerine saglik cok guzel gorunuyor ah bide tadini bilsemm;))
opuyorumm

aşevi on 26 Nisan 2009 16:02 dedi ki...

ben bu pilavı önce de duymustum ve sanırım tadına da baktım. ellerinize sağlık,çok güzel bir tadı var tavsiye ederim...

made in funda on 26 Nisan 2009 16:12 dedi ki...

ben de aynen senin oldum.herkes biliyor sanıyordum meğer herkes bilmezmiş.eline sağlık canım.benim favorim pirinçlisi...

Pembe Tatlar on 26 Nisan 2009 16:15 dedi ki...

Hımmm...
Bende çok severim bu pilavı sizde çok şık sunmuşunuz ellerinize sağlı...
İyi pazarlar:)

elifinmutfagi on 26 Nisan 2009 17:29 dedi ki...

ellerinize sağlık bende bayılırım bu pilava...
ben birde küp küp doğrayıp kızarttığım patlıcanları da eklerim,değişik ve çok leziz olur,deneyin:))

pelince on 26 Nisan 2009 17:51 dedi ki...

Bende çok severim,biz üzerine soğan kavurup servis yaparız.Müceddere deniliyor...
Canım istedi bak şimdi :)
Ellerine sağlık....

ipek on 26 Nisan 2009 20:26 dedi ki...

Sevgili Mutfaktaki zaman,
Pirinçlisi de çok lezzetli oluyor, ona salça koymuyoruz, üzerine soğan yakıyoruz. Çok yakışıyor.

ipek on 26 Nisan 2009 20:27 dedi ki...

Sevgili Aşevi,
Beğenmene çok sevindim.

NEŞELİ MUTFAK on 26 Nisan 2009 21:53 dedi ki...

bende bugün yaptım eşim çok sever yanında turşu süper olur .ellerine sağlık:)sevgiler

ipek on 26 Nisan 2009 21:58 dedi ki...

Fundacım, evet pirinçlisinin yeri ayrı.

bahar on 26 Nisan 2009 22:24 dedi ki...

İpek'cim merhaba, etkinlik için katılım mailini aldım. Seni de listeye ekledim, sevgiler.
www.baharinmutfagi.blogspot.com

ipek on 26 Nisan 2009 22:28 dedi ki...

Çok teşekkür ederiz Pembe tatlar...

ipek on 26 Nisan 2009 22:31 dedi ki...

Sevgili Elif, mmh patlıcanlı da harika olur bence, teşekkür ederiz.

ipek on 26 Nisan 2009 22:34 dedi ki...

Pelincim, evet soğan kavurup dökeriz üstüne bizde ama pirinçlisine yaparız. O da yarı lezziz oluyor. Ama müceddere dendiğini bilmiyordum. Öğrenmiş oldum.

ipek on 26 Nisan 2009 22:35 dedi ki...

Neşeli günler, çok beğeniriz biz de bu pilavı. Turşu çok yakışıyor yanına gerçekten.

ipek on 26 Nisan 2009 22:36 dedi ki...

Baharcım, çok teşekkür ederim, sonuçları bekliyorum merakla.

Moonish (moonsun) on 26 Nisan 2009 23:14 dedi ki...

nefis gorunuyor, ellerine saglikk :)

Narince on 26 Nisan 2009 23:14 dedi ki...

Bizim evde de çok beğenilir bulgur bu haliyle, her haliyle. Yanına cacık, turşu, bir de kurusoğanı yumrukladın mı. Bak şimdi, şu saatte, olacak iş mi?

ipek on 26 Nisan 2009 23:16 dedi ki...

Teşekkür ederiz Moonishcim.

ipek on 26 Nisan 2009 23:17 dedi ki...

Benim yaptığım da iş mi şimdi, di mi Neclacım :)))))

Narince on 26 Nisan 2009 23:29 dedi ki...

Ya benim yaptığıma ne demeli? Kekin kokusunu yollamışım, limonlu limonlu. Dur seni blog listeme katayım da daha kolay ulaşabileyim. Sevgiyle kal, iyi geceler canım.

Asuman la on 26 Nisan 2009 23:37 dedi ki...

bulgurun her türlüsü çok besleyici hatta pirinçten bile daha faydalı
bu pilavın bende tavuklusunu yapıyorum en kısa zamanda yapıp blogumda yayınlıcam eminim tavuklu tarifide biliyorsundur
ellerine sağlık sevgiler

♥ŞANSLI♥ on 27 Nisan 2009 01:10 dedi ki...

Çok lezzetlidir,yapmak isteyenlere tavsiye ederim.
Eline sağlık.
İyi geceler

ipek on 27 Nisan 2009 01:58 dedi ki...

Evet ama yolladın nasıl da canım çekti.

ipek on 27 Nisan 2009 02:00 dedi ki...

Asumancım, eminim tavuklusu da çok lezzetlidir. Onu da denemek isteriz en kısa zamanda.

ipek on 27 Nisan 2009 02:01 dedi ki...

Çok teşekkür ederim şanslı, bence de çok lezzetli.

Selma - DUSBAHCESI on 27 Nisan 2009 10:16 dedi ki...

Denemek istedigim bir tarif bu. Bir kac blogta gordum tadini cok merak ediyorum. Bulgur pilavina bayilirim. Deneyecegim en kisa zamanda.

ipek on 27 Nisan 2009 12:01 dedi ki...

Bence denemelisin, çok lezzetli oluyor.

TAZE NANE on 27 Nisan 2009 14:04 dedi ki...

Canım muhallebili kadayıf için biraz ağırmı demişsin.
Hiç ağır değil .
Ben çok severek yiyorum.
İlk gün yersen kıtır kıtır, ikinci günden sonra biraz daha yumuşak oluyor.
Ama ağır bir tatlı değil.
Sevgiler canım.
Bu yorumu onaylama istersen.

Bir Dut Masalı - nUnU on 27 Nisan 2009 14:52 dedi ki...

BENDE NE ÇOK SEVERİM BİLEMEZSİN İPEKCİĞİM..
ELLERİNE SAĞLIK....SEVGİLER.

hilal on 27 Nisan 2009 15:07 dedi ki...

ben bu yemeğe bayılıyorum,aslında mercimekli ve bulgurlu şeyleri çok seviyorum.bir de erişteli yeşil mercimek var o da çok güzel oluyor tavsiye ederim.üzerine mis gibi sarımsaklı yoğurtla harika oluyor canım:)

ipek on 27 Nisan 2009 15:30 dedi ki...

Hafif olmasına çok sevindim en kısa zamanda deneyeceğim o zaman.

ipek on 27 Nisan 2009 15:30 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Nunucum.

ipek on 27 Nisan 2009 15:34 dedi ki...

Evet evet erişteli mercimeği bilmem mi. Ben de bayılırım ona ama hiç yoğurla denemedim. Bir dahakine deneyeceğim.

Çileksuyu Sibel on 27 Nisan 2009 19:25 dedi ki...

ipek,enfes bir tarif bu..bizim eved cok piser bu mercimek ve bulgur,kisir cinsi..hemen yapilicak listeme ekliyecegim..birde yogurtlu,mercimekli,eristeli bir tarifle karsilasmistim gecenlerde,soguk soguk..onu da yapacagim..yasasin mercimek...sevgiler

sihirlirloklava on 27 Nisan 2009 19:52 dedi ki...

selam canım..öncelikle duyarlılığın için teşekkürler...ben iç anadolu kızıyım.biz de çok yaparız ,birçok insana da çok değişik gelir..ellerine sağlık..

ipek on 27 Nisan 2009 20:01 dedi ki...

Sibelcim, ben de şu yoğurtlu tarifi bulunca deneyeceğim hemen. Yaz geliyor soğuk soğuk şahane olur.

ipek on 27 Nisan 2009 20:04 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Deryacım. Tekrar geçmiş olsun.

zerrin - misss on 27 Nisan 2009 20:32 dedi ki...

Sevgili İpek,
ben de mercimek ve pirinç buluşmasını ilk kıbrısta gördüm. Bulgurlar birleşiminden haberim yoktu. harika bir birliktelik olduğuna em,nim :)

sıcacık sevgiler.

ipek on 27 Nisan 2009 22:53 dedi ki...

Sevgili Zerrin, bulgurla da çok lezzetli oluyor. Tavsiye ederim.
Kıbrısa sevgiler....

Adsız dedi ki...

canım bana uğrarmısın..sana ödülüm var.www.missgibi.blogcu.com

Tanya's on 28 Nisan 2009 15:02 dedi ki...

Aaa bak bunca zamandır gel bak..git bak..ağzımın suyu aksın...ee bu tarif tam benlikmiş..

ipek on 28 Nisan 2009 15:36 dedi ki...

Teşekkür ederim Neclacım, geldim aldım ödülümü.

ipek on 28 Nisan 2009 15:37 dedi ki...

Yapıp yollayayım Tanyacım sana bundan.

eldivenlerim on 28 Nisan 2009 18:03 dedi ki...

hiç duymamıştım ama görüntü harika, denemeye dceğer;) ellerine sağlık arkadaşım......

ipek on 28 Nisan 2009 18:12 dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım.

otomatikkepce on 16 Haziran 2009 15:37 dedi ki...

Bilinmeyen bir tarif dediniz çok şaşırdım haftada bir pişer bizim evde içine et suyu domates sivri biber maydanoz hafif acılı hem besleyici hem lezzetli imrendim yapı bende yayılıyım bari:)
elinize sağlık
hülya

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon