Çarşamba, Nisan 22, 2009

KISIR


Bir haftadır canım annem yanımda. İşten fırsat bulduğum zamanlarda bol bol gezdik. Şansımıza hava da güzeldi. Sanırım içlerinden annemi en çok büyüleyen yer Emirgan korusuydu. Lalerin son zamanlarına yetişmişiz. Ama bütün park tablo gibiydi. Güzel bir yürüyüş yaptık ve bol bol fotoğraf çekildik. Bir kaç karesi de yukarda. Bu güzellikleri yakalamak istiyorsanız elinizi çabuk tutun derim ben. Laleler bitiyormuş artık. Bir de not : Gitmek için haftasonu yanlış bir seçim olabilir. Biz hafta içi gitmemize rağmen çok kalabalıktı. Haftasonunu düşünmek istemedim. Öyle bir imkanınız varsa hafta içi gidin derim ben.


Tarife gelirsek, annemin kısırı çok meşhurdur. Malum havalar ısındı. İnsanın canı ağır şeyler de yemek istemiyor. Eee biz de bol bol gezince pratik şeyler yaptık :))) Annemin ağzından kısır tarifi:


Malzemeler ( 4 kişilik):
4 çay bardağı ince bulgur (köftelik) (Kişi başı bir çay bardağı ölçtük)
1 adet kuru soğan (ince ince doğranmış)
2 yemek kaşığı biber salçası
Yarım bağ maydanoz
Yarım bağ nane
5-6 dal yeşil soğan
2 tane orta boy salatalık
5-6 adet orta boy domates
1 adet limon suyu
3-4 yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz Kimyon Zeytinyağ
3 çay bardağı kaynar su

Bulguru derin bir kapta kaynar suyla ıslatın. Üzerini hava almayacak şekilde ya bir kapak, ya da alimünyum folyoyla kapatın. 10-15 dakika sonra kapağı açın, kaşıkla iyice karıştırın. Kuru soğan, tuz, kimyon ve salçayı ekleyerek, bulgur iyice yumuşayana kadar yoğurun. Domates ve salatalığı küçük küçük - tavla zarı kadar- doğrayın. Bunları da ekleyip, karıştırın. Yeşil soğan, maydanoz ve naneyi ince kıyıp, içlerine atın. Damak tadınıza göre limon, nar ekşisi ve zeytinyağı ekleyin ve harmanlayın.
Afiyet olsun.

32 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler on 23 Nisan 2009 13:26 dedi ki...

Ziyaretin için çok teşkr ederim canım..Kısır en çok evdiğim şeydir harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

ipek on 23 Nisan 2009 13:44 dedi ki...

Beğenmene çok sevindim Serapçım

Moonish (moonsun) on 23 Nisan 2009 13:50 dedi ki...

Cok renkli ve keyifli bir gezi olmus, hele ki anneyle yapilmissa bu gezi kisir gibi tadindan yenmeZ :)) Laleler de cok guzel :)

ayşegül mutfakta on 23 Nisan 2009 16:53 dedi ki...

Merhaba, ziyaretin için teşekkürler İpek'çiğim kısıra bayılırım ellerine sağlık!

Aybike Ceylan on 23 Nisan 2009 18:25 dedi ki...

Ellerinize saglik Ipek'cigim,

Ayrica bayraminiz kutlu olsun, dedigin gibi umudumuzu kaybetmeden.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Aybike Ceylan on 23 Nisan 2009 18:29 dedi ki...

Ipek'cigim,
Soyle bir gezindim de sayfalarinda, hersey cok guzel Tekrar yazmak istedim, ve de musadenle linklerime ekledim.
Sevgiler, selamlar.

made in funda on 23 Nisan 2009 20:12 dedi ki...

lalelere bayıldım canım.paylaşımın için çok teşekkür ederim.kısırı da çok severim.ellerine sağlık.bloğunu gezdim herşey harika.tebrikler..seni listeme ekliyorum izninle...sevgiler..

ipek on 23 Nisan 2009 20:27 dedi ki...

Moonishcim evet valla anneyle yapılan gezi de ayrı, yyenen yemekte. Laleler tuzu biberi oldu.

ipek on 23 Nisan 2009 20:29 dedi ki...

Sevgili Ayşegül, iade-i ziyaretin için ben çok teşekkür ederim.

ipek on 23 Nisan 2009 20:30 dedi ki...

Sevgili Aybike, tarifleri beğenmene çok sevindim. Çok teşekkür ederim.

ipek on 23 Nisan 2009 20:33 dedi ki...

Sevgili taze nane, çok teşekkür ederim.

ipek on 23 Nisan 2009 20:34 dedi ki...

Sevgili Funda, çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim.
Sevgiler...

mutfaktakizaman on 23 Nisan 2009 21:41 dedi ki...

canim ziyaretin tesekkurler siten bir harika canim listeme ekliyorum sende eklersen sevinirim
opuyorum

ipek on 23 Nisan 2009 23:02 dedi ki...

Çok teşekkürler, beğenmene sevindim.

Narince on 24 Nisan 2009 00:25 dedi ki...

Benim annem d eyanımda. Makarnamı kesmedik, elde açma börekler mi yapmadık. Kısıra da anne eli değince böyle özel olur işte. Annenizin ve tabii sizin ellerinize sağlık.

ipek on 24 Nisan 2009 00:55 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Narince, valla anne eli değince her şey başka güzel oluyor.

Şehnaz on 24 Nisan 2009 18:48 dedi ki...

canım,kısırın harika olmuş.hele anneler yapınca daha bir lezzetli oluyor öyle değilmi.ellerinize sağlık.kekcafe

ipek on 24 Nisan 2009 19:02 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Şehnazcım. Anne elinin değmesi yeterli :))

yesildomates on 24 Nisan 2009 22:05 dedi ki...

canım annenlerin herşeyi bir başka olur herzaman...
anneciğinle güzel günler dlerim.....paylaşımın içinde çok teşk.

öpüyorum..sevgiler..

ipek on 24 Nisan 2009 23:01 dedi ki...

Evet öyle gerçekten. Beğenmene çok sevindim.

hilal on 25 Nisan 2009 19:49 dedi ki...

kısır en sevdiğim şey ama tek başına tadı çıkmıyor.okul yıllarında yurtta arkadaşlarla çok yapardık...

Bir Dut Masalı - nUnU on 25 Nisan 2009 23:04 dedi ki...

HARİKA İPEKCİĞİM HARİKA...
BENDE 3 KEZ GİTTİM EMİRGANA BU SENE. FESTİVALİ HİÇ KAÇIRMADIM BU GÜNE KADAR :))
EN SON DÜN FİNAL YAPTIK EMİRGANDA. SONRADA OLMAZSA OLMAZIM ORTAKÖY. :))) !!!!
SİZİNDE SEFANIZ OLSUN CANIM..
SEVGİLER..

Selma - DUSBAHCESI on 26 Nisan 2009 00:39 dedi ki...

Merhaba, ben kisira sarimsakta katarim. Hollandadan selamlar.

bir demet feslegen on 26 Nisan 2009 11:59 dedi ki...

Laleler muhteşem görünüyor.. Kısırı da çok severim :)
Sevgiler

ipek on 26 Nisan 2009 12:10 dedi ki...

Hilalcim, evet kısırın tek başına tadı çıkmıyor. Bereketli de oluyor. Toplaşıp kısır yemek lazım.

ipek on 26 Nisan 2009 12:11 dedi ki...

Nunucum,
Emirgan harikaydı. Ben de uygun olursan gene o taraflara bir kaçmak istiyorum. Laleler, ağaçlar mis gibi....

ipek on 26 Nisan 2009 12:16 dedi ki...

Sevgili düşbahçesi, yemekler de sarmısağı çok severim ama kısır da denemedim. Yakışabilir gerçekten de. Ellerine sağlık.

ipek on 26 Nisan 2009 12:16 dedi ki...

Çok teşekkür ederiz Edacım.

aşevi on 26 Nisan 2009 12:39 dedi ki...

inanır mısınız bilmiyorum ama kaç gündür aşermiş gibi canım kısır çekiyordu. ooff off.. bana bunu neden yaptınız:)ellerine sağlık..

ipek on 26 Nisan 2009 12:42 dedi ki...

Sevgili Aşevi,
bilsem yapar mıydım :)))

Adsız dedi ki...

annenin ellerine sağlık valla, kısır zaten mutluluk kaynağı, bir de böyle zengin olunca içeriği... ooohh yeme de yanında yat :)

ipek on 26 Nisan 2009 21:55 dedi ki...

Evet Rahşancım, yeme de yanın da yat :)))

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon