Perşembe, Nisan 09, 2009

FINDIKLI KURABİYE

Bu kurabiye tarifini de Cafe Fernando da görmüş, çok beğenmiştim. Evinciğimi teyze Elçinciğimi anne yapan Derin bebek doğunca da bu kurabiyelerden yapıp götüreyim diye düşündüm. Herkes çok beğendi. Ağızda eriyen şahane bir kurabiye oldu. Ben üstlerine Nutella sürdüm. Reçel, marmelat gibi istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz. Çok teşekkürler Cafe Fernando, hoşgeldin Derin bebek...
Ayrıca bu tarifimi sevgili arkadaşım missgibinin bu ay ev sahipliği yaptığı 40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ne yolluyorum. Bir taşla iki kuş :)))



Malzemeler:

1 su bardağı
un
1 su bardağı
fındık
125 gr.
tereyağı, oda sıcaklığında
1/4 su bardağı
şeker
Nutella

Fırınınızı
200 derecede ısıtmaya başlayın. Fındıkları çok ince şekilde dövün. Varsa robotta çekin. Fındıkları unla karıştırın. Yumuşayan tereyağı ve şekeri ayrı bir kapta yaklaşık 5 dakika çırpın. Kuru karışımı bu karışıma yavaş yavaş ve çırpmaya devam ederek ekleyin. En son elinizle iyice karıştırarak yoğurun. Hamuru buzdolabında yarım saat dinlendirin. Buzdolabından çıkardıktan sonra hamurdan küçük parçalar koparın. Parçaların büyük olmamasına dikkat edin. (Fındıktan biraz daha büyük) Tepsiye dizip hepsinin üzerine serçe parmağınızla bastırın. Derin bir delik oluşsun. Fırında yaklaşık 20 dakika kenarları kızarına kadar pişirin. Kurabiyeler soğuduktan sonra ortalarına nutella sürüp şekerlemelerle süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.

15 yorum:

Aybike Ceylan on 9 Nisan 2009 06:15 dedi ki...

Ellerine saglik, kurabiyler cok guzel olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

canım tarifin yayında..çok şiri olmuşlar ellerine sağlık canım çekti valla dayanamayıp bikaçtanesini aldım..sevgiler...

Adsız dedi ki...

selamlar :))

insaALLAH iyisinizdir...

sayfaniza ilk defa girdim ve cok begendim, ellerinize saglik, tüm tarifleri ilk sayfaya kadar gezdim ve inan cok seve seve izledim :))

her zaman böyle devam edersin insaALLAH...

hayirli hafta sonular dilerim.

sevgilerimle aysel

kristalkelebek(aslı) on 9 Nisan 2009 11:12 dedi ki...

İpekcim ne şirin, ne renkli kurabiyeler olmuş bunlar:)..Fındığın verdiği lezzet de harika olmalı..
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

ipek on 9 Nisan 2009 13:53 dedi ki...

Sevgili Aybike, kurabiyeleri beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler

ipek on 9 Nisan 2009 14:43 dedi ki...

Sevgili arkadaşım, etkinliğin süper gidiyor zevkle takip ediyoruz. Kolay gelsin.

ipek on 9 Nisan 2009 14:45 dedi ki...

Sevgili Aysel, iyi dileklerin için çok teşekkür ederim.Her zaman bekleriz.:))

ipek on 9 Nisan 2009 14:47 dedi ki...

Aslıcım çok teşekkür ederim, evet fındık çok güzel bir lezzet verdi. Nutellayla çok şirin oldular.

Bir Dut Masalı - nUnU on 9 Nisan 2009 20:03 dedi ki...

çok hoşşş
elinize sağlık..
sevgiler..

ipek on 9 Nisan 2009 21:18 dedi ki...

Çok teşekkür ederim nunu

Unknown on 9 Nisan 2009 22:39 dedi ki...

canim muthis gorunuyorlar ellerine saglik ayır benim hakkımı cumartesi sendeyim:)

ipek on 9 Nisan 2009 22:50 dedi ki...

Bekliyorum canım sen gel ben sana neler yapıcam :))

Zehra Gürgen on 10 Nisan 2009 00:22 dedi ki...

çok beğendim, kızımın adaşına gitmiş hemde daha bir beğendim :)
Derin bebeğe uzun ömür dilerim.
Ellerine sağlık..
sevgiler

ipek on 10 Nisan 2009 01:36 dedi ki...

Aaa ne güzel olmuş, ne güzel isim Derin ben çok beğendim. Ayrıca çok teşekkür ederim

ipek on 10 Nisan 2009 12:02 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Sevilcim.

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon