Pazartesi, Nisan 13, 2009

FIRIN SÜTLAÇ

Fırın sütlacı sevenler çoktur. Ama niyeyse genelde hep hazır alınır. En azından bizim ailede. Gülçin Teyzemden tarifi alınca bir deneyeyim dedim. Çok kolaymış. Tadan herkes de çok beğendi. Siz de benim gibi evde yapmayı denemek isterseniz işte tarif:


Malzemeler:
1lt. süt
1 yumurta sarısı
1 kahve fincanı pirinç
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya

Pirinci yıkayıp sıcak su dolu bir kasede bekletin. Bir tencereye aldığınız soğuk süte yumurta sarısını koyup çırpın. Tencereyi ocağa alın. Orta ateşte süt iyice ılıtın. Ilınınca suyunu süzdüğünüz pirinçleri ekleyip altını kısın. (Ara ara karıştırmayı ihmal etmeyin) Pirinçler açılınca şekeri de ilave edip 5dk. daha kaynatın. Altını kapatıp vanilyayı koyduktan sonra toprak kaselere (cam kase de olur) pay edin. (5 kase kadar çıkıyor) Kaseleri fırın tepsisine dizip, tepsiye soğuk su doldurun. 175 derece fırında sütlaçların üstleri iyice kızarana kadar pişirin.

7 yorum:

NİLBUTİK PASTA on 15 Nisan 2009 08:12 dedi ki...

hımmmmmm mis gibi üzeri nar gibi kızarmış fırın sütlaca kim hayır diyebilir ki.ellerine emeğine sağlık canım sevgilerimle nilgün

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık harika görünüyor..tarifi yayınladım..öpüyorum seni...

tarifsiz tarifler - rana on 15 Nisan 2009 16:16 dedi ki...

çok teşekkürler nilgün! sevgiler!

tarifsiz tarifler - rana on 15 Nisan 2009 16:18 dedi ki...

hoşgeldin Sevil!Teşekkürler! Neclacım etkinlik süper gidiyor! Tüm çevremiz takipte :)

Sevde on 15 Nisan 2009 22:07 dedi ki...

Canım ben de fırın sütlaç yapıyorum ama benimkisi çok meşaaktli biradaha kine bunu denemek istiyorum enfes görünüyor..
Ellerine sağlık...
Hayırlı akşamlar

ipek on 16 Nisan 2009 01:13 dedi ki...

Çok teşekkür ederiz Sevdecim, hem kolay hazırlanıyor, hem tadı şahane.

Unknown on 25 Nisan 2009 00:34 dedi ki...

Ellerine sağlık..Fırın sütlacın muhteşeminde ötesinde gözüküyor...sevgiler:)

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon