Çarşamba, Nisan 29, 2009

ELMALI TURTA

Eve biraz fazla elma almışım. Ne yapsam diye düşünürken çok beğendiğim elmalı turtalardan yapayım dedim. Turtaların hep bol meyveli olanlarını seviyorum. Ben de bunun içine elmaları büyük büyük koydum ve kendi sularında, hamurun sıcağında piştiler. Çok lezzetli oldu. Bana sadece bir dilim kaldı. Diğer dilimi almaya gittiğimde bitmişti :)) Turtalarım artık böyle bol ve tüm meyveli olacak sanırım. Tarif şöyle:

Malzemeler:
Hamuru için;
250 gram tereyağı ya da margarin
4 yemek kaşığı yoğurt
1 küçük çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
3 - 3,5 su bardağı un

İç harcı için;
5 adet orta boy elma
5 yemek kaşığı toz şeker
2,5 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi

Elmaları soyun, iri küpler halinde doğrayın. Bir kaba iç harç için olan bütün malzemeleri koyun ve güzelce karıştırın. Dinlenmeye bırakın. Hamur için olan tüm malzemeyi yoğurun. Hamuru iki eşit parçaya ayırın. Bir tanesini unlanmış tezgahta, tart kalıbı ebatlarında açın. Yağlanmış tart kalıbınıza kenarlarını da kaplayacak şekilde yayın. Hamura bir kaç yerinen çatalla delikler açın. (kabarmaması için) Üstüne hazırladığınız elmalı harcı yayın. Üzerine bir kaç küçük parça tereyağ serpiştirin. Hamurun diğer yarısını da tart kalıbı ebatlarında açın ve harcın üstüne kapatın. Bir çatalla kenarlarına hem desen yapın hem de fazla parçaları sıyırın. Tam ortasına ise bir bıçakla çarpı atın. İsterseniz artan hamurlarla üzerine şekiller yapıştırabilirsiniz. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 30- 35 dakika pişirin. 5 dakika da en üst rafta üzerini kızartın. Ilıdıktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirebilirsiniz.


Afiyet olsun.

46 yorum:

Tuğba Agaci on 29 Nisan 2009 09:56 dedi ki...

Bayılırım elmalı tarta..Ellerinize sağlık..Bir sorum olacak,ilk hamuru kalıba koyduktan sonra çatalla delikler açarsak,hamurun üzerine döktüğümüz elma harcı o delmiş olduğumuz hamurdan akmaz mı? Sadece üstte ki hamuru çatalla delmemiz yeterli olmaz mı?

Asuman la on 29 Nisan 2009 10:17 dedi ki...

Bende hep klasik elmaları rendeleyerek yapıyordum küp küp ağıza daha fazla gelir elmaların tadi 5 elmada baya sağlam olmuş :)ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

Zehra Gürgen on 29 Nisan 2009 10:35 dedi ki...

İpek'cim elmalı tarta bayılırım.Ve bunun görüntüsü bile bana yetti. Tam benim sevdğim gibi harika olmuş. Ellerine sağlık

sevgiler

ipek on 29 Nisan 2009 10:50 dedi ki...

Sevgili çikolata ağacı,
Öncelikle beğenmene çok sevindim. Çatalı hamurun 3 yerine batırdım. Elmalı harcın döküleceği kadar geniş delikler açmadım. İçinde kabartma tozu olmadığı için çok kabarmıyor zaten.
Sevgiler.

ipek on 29 Nisan 2009 10:51 dedi ki...

Asumancım, yoğun elma tadı harika oluyor. Az hamur, bol meyve. :)))

ipek on 29 Nisan 2009 10:57 dedi ki...

Zehra'cım beğenmene çok sevindim. Teşekkür ederim.

aşevi on 29 Nisan 2009 10:59 dedi ki...

elma ve tarçın var. yenmezse ayıp olur zaten:) ellerine sağlık...

Selma - DUSBAHCESI on 29 Nisan 2009 11:00 dedi ki...

Merhaba, harika gorunuyor valla. Bende elmali bir tatli yapmak istiyordum senin bu tarife rastladim. Bir sorum olacak, bu vermis oldugun hamur tarifi kac cm lik kalip icin acaba?

ipek on 29 Nisan 2009 11:14 dedi ki...

Beğenmene çok sevindim aşevi.

ipek on 29 Nisan 2009 11:16 dedi ki...

Sevgili Düşbahçesi, ben 28cmlik tart kalıbı kullanıyorum. Ama hamur birazcıkta olsa artıyor. Beğenmene çok sevindim.

Pembe Tatlar on 29 Nisan 2009 11:55 dedi ki...

ipekciğim tart harika gözüküyor bende isteyecektim ama kalmamış:))
Sevgilerimler

pelince on 29 Nisan 2009 12:13 dedi ki...

Meyvesi bol olduğu için daha az kalorilidir bence :) Enfes gözüküyor,ellerine sağlık...
Sevgiler.

♥ŞANSLI♥ on 29 Nisan 2009 12:25 dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor.Keşke o altdaki dilimi bana ayırsaydın.Eline sağlık...
Sevgi ve sağlıkla kal

ipek on 29 Nisan 2009 12:47 dedi ki...

Aslıcım bir dahakine ayırırm seninkini :))

ipek on 29 Nisan 2009 12:48 dedi ki...

Sevgili Pelin, evet evet aynen ben de öyle düşünüyorum. Meyvesi bol çünkü.

ipek on 29 Nisan 2009 13:06 dedi ki...

Sevgili Şanslı, bir daha yaptığumda söz, hepsini sizlere aayırıcam :)))

Narince on 29 Nisan 2009 16:35 dedi ki...

İpekçiğim tart çok şık olmuş. Hani şu çizgifilmlerde gördüklerimize benziyor, sıcak bir havası var. Ellerine sağlık canım.

frambuazlı ruh pastasıyım on 29 Nisan 2009 16:45 dedi ki...

yaa cok guzel yaa, grip mikroplarim gitsin bir atrt kalibi alip deneyeceğim. cok canım cekti :))

ipek on 29 Nisan 2009 17:27 dedi ki...

Neclacım, ben de çocukken çok özenirdim o tartlara. Cam kenarına koyarlardı soğusun diye :)))

ipek on 29 Nisan 2009 17:34 dedi ki...

Beğenmene çok sevindim frambuazlı ruh pastasıyım :)))

Unknown on 29 Nisan 2009 20:48 dedi ki...

ipek'cim
ellerine sağlık.görüntü enfes anlattığına göre ağzım sulandı vallahi .hemen deneyeceğim.Ziyaretin için de teşekkürler
Sevgiler

made in funda on 29 Nisan 2009 21:01 dedi ki...

BU ARALAR EN ÇOK YEDİĞİM ŞEY ELMA.ACIKTIKÇA ELMA YİYORUM.AMAAAAA BU TURTAYI TERCİH EDERİM.ELLERİNE SAĞLIK İPEKÇİĞİM.GERÇEKTEN DE HARİKA GÖRÜNÜYOR...

ipek on 29 Nisan 2009 22:31 dedi ki...

Beğenmene çok sevindim Ayşegül'cüm.

ipek on 29 Nisan 2009 22:32 dedi ki...

Fundacım ben de elma ve eriğe takıntılıyım bu aralar. Beğenmene çok sevindim.

Unknown on 29 Nisan 2009 23:05 dedi ki...

Canımmm elmaya asla dayanamam harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

ipek on 30 Nisan 2009 00:44 dedi ki...

Çok teşekkürler Deryacım.

Adsız dedi ki...

MÜKEMMEL GÖRÜNÜYOR CANIM EMİNİM LEZETTİDE HARİKADIR GERÇEKTEN BAYILDIM ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLERİMLE...

hdidem95 on 30 Nisan 2009 08:41 dedi ki...

çok güzel görünüyor eminimki tadıda öyledir ellerinize sağlık sevgiler

Disalce on 30 Nisan 2009 08:58 dedi ki...

o kadar nefis görünüyor ki kalmaması çok doğal..

ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

canım harika görünüyor ellerine sağlık..en kısa zamanda deniycem öptüm..www.missgibi.blogcu.com

ipek on 30 Nisan 2009 10:33 dedi ki...

Didemcim, beğenmene çok sevindim. Çok teşekkür ederim.

ipek on 30 Nisan 2009 10:35 dedi ki...

Sevgili Didem, çok teşekkür ederiz.

ipek on 30 Nisan 2009 10:36 dedi ki...

Disalcim, görüntü itibari ve bol meyveli olması cezbetti sanırım insanları :))

ipek on 30 Nisan 2009 10:37 dedi ki...

Neclacım beğenmene çok sevindim. Tavsiye ederim.

Hatice on 30 Nisan 2009 11:08 dedi ki...

merhaba, elmalı lezzetleri çok severim, tart nefis görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

ipek on 30 Nisan 2009 13:06 dedi ki...

Çok teşekkürederim Hatice'cim.

~Semra Mutfakta~ on 30 Nisan 2009 21:00 dedi ki...

ipek'cim gerçekten çok çekici görünüyor.ellerine sağlık cnm.elmanın mevsimi geçmeden birkez daha yapayım.

yemekelisleri dedi ki...

tesekkür ederim deneyecegim

ipek on 1 Mayıs 2009 02:05 dedi ki...

Bence de Selmacım. Mevsim geçmeden tavsiye ederim.

ipek on 1 Mayıs 2009 02:05 dedi ki...

Beğenmene çok sevindim, yemekelisleri...

Adsız dedi ki...

Sevgili İpek,

Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler. Tart süper görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.
Betül-yemekkutusu.blogspot.com

ipek on 1 Mayıs 2009 16:38 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Betülcüm.

aslı'nın mutfağı on 3 Mayıs 2009 18:53 dedi ki...

Enfes!! Ellerine sağlık, kesinlikle deneyeceğim.. Hamurun kenarlarını görür görmez acaba nasıl yaptı diye düşünmüştüm, cevabımı aldım bile :)

ipek on 3 Mayıs 2009 22:16 dedi ki...

Ben de en kısa zamanda çileklisini deneyeceğim :)))

durutarifler on 6 Mayıs 2009 09:10 dedi ki...

Görüntü muhteşemmmmm.
Bayıldım.
Ellerine sağlık

ipek on 6 Mayıs 2009 16:28 dedi ki...

Beğenmene çok sevindim sevgili Niay

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon