Çarşamba, Haziran 17, 2009

KOLAY ÇITIR BÖREK

Blogu hiç bu kadar ihmal etmemiştik. Ama geçerli sebeplerim vardı :))) İş için şehir dışına çıkmıştım. İnternete çok kısıtlı girebiliyordum ve bu zamanı iş için kullanmak zorundaydım. Ama artık döndüm, büyük bir vicdan azabıyla. Hem sizi hem blogu bu kadar ihmal ettiğim için çok üzgünüm. Telafi ederim ama ben bunu :))) Yaz bütün sıcaklığını hissettiriyor artık. Bu sıcaklarda benim canım salata ve karpuz dışında çokta birşey istemiyor. Malum kilolardan da kurtulmaya çalışıyorum. Tarif ise arşivden. Sıcaklarda çok mutfağa girmek istemeyenler için - ben- bierbir. Çok pratik ve lezzetli:



MALZEMELER: (8 adet için)
2 adet taze yufka
4 yemek kaşığı sıvıyağ
Susam
1 adet yumurta sarısı(üzeri için)
Soğuk su
İÇİ İÇİN:
Tulum peyniri
Havuç (rendelenmiş)
Ben iç olarak değişik birleşimler denemeye çalışıyorum. Çok lezzetli oldu ikisi bir arada. Siz dilediğiniz içi kullanabilirsiniz.

2 yufkayı üst üste masaya yayın. Bir tanesinden 8 adet üçgen parça çıkacak şekilde kesin. (sigara böreğindeki gibi) Toplamda 16 parça elde ediliyor. Bir adet üçgeni alın üzerine yumurta fırçasıyla sıvıyağ sürün, bir kat daha üçgen parça koyun. Hazırladığınız içten koyun. Kenarlarını kıvırıp bol bir şekilde sarın. Bütün parçalar için aynı işlemi uygulayın. Fırın tepsinize yağlı kağıt serin. Bir kaba soğuk su koyun. (dolaptan olursa daha iyi olur.) Hazırladığınız börekleri 10 saniye suya bastırın, çıkarıp tepsiye yerleştirin. Üzerlerine yumurta sürüp, susam serpin. Önceden 200 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana ve kabarana kadar pişirin.(yaklaşık 20 dakika)
Afiyet olsun.

40 yorum:

Unknown on 17 Haziran 2009 15:05 dedi ki...

eline sağlık ipekcim sıkı bir takipciniz olarak 10 gündür gözümüz yollarda kaldı..bir daha bu kadar unutmayın bizi:)

Narince on 17 Haziran 2009 15:12 dedi ki...

Hoşgeldin İpekçiğim. Özledik hem, hem de merak ettik. Neyse döndün ya. Görüşürüz sıkça. Kendine iyi bak canım. Ben bugün az yemeğe karar verdim. Blog blog dolaşırken zorlanıyorum. Senin börek de cabası.

karamel mutfak on 17 Haziran 2009 15:24 dedi ki...

börek harika ama seninde dedigin gibi yalı ballar mamalar fazla gitmiyo bizde hafif tatlar salatalar yaparız canım.ellerine salık.

Unknown on 17 Haziran 2009 15:31 dedi ki...

İpekcim ellerine sağlık harika olmuşlar sevgiler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 17 Haziran 2009 15:51 dedi ki...

Harika görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

TATESAL on 17 Haziran 2009 15:51 dedi ki...

Çok nefis ellerine sağlık....ben bunun margarinle yapılanını biliyorum,suya sokunca margarin donuyorya pişerken kıtır oluyor...Ama sıvı yağ daha sağlıklı birde böyle deneyeyim...

müjde on 17 Haziran 2009 16:14 dedi ki...

Ellerine sağlık İpekciğim.Çıtır çıtır,nefis olmuş.Sevgiler...

Zehra Gürgen on 17 Haziran 2009 16:15 dedi ki...

Canım hadi sen iş için bloga giremiyorsun ya ben? sıcaktan bayılmışım evde bu yüzden mutfağa giremiyorum :)
harika bir börek.Kilo veremedim ama almamak için uzak duruyorum pastadan börekten tabii olabildiğince..
Ellerine sağlık
sevgiler

♥ŞANSLI♥ on 17 Haziran 2009 16:39 dedi ki...

Çıtır dendiği zaman dayanamıyorum zaten.Eline emeğine sağlık.
Sevgiler...

made in funda on 17 Haziran 2009 16:46 dedi ki...

BÖREĞİN NEFİS OLMUŞ CANIM..TULUM PEYNİRİ VE HAVUÇ HARİKA BİR FİKİR.ELLERİNE SAĞLIK...

ipek on 17 Haziran 2009 17:26 dedi ki...

Harikacım, döndük artık. Bu kadar arayı açmayız.

ipek on 17 Haziran 2009 18:14 dedi ki...

Neclacım, aynen artık az ve hafif yemek lazım. Bunlar geçmişte kaldı :)))

ipek on 17 Haziran 2009 18:16 dedi ki...

Sevgili karamel mutfak,
Evet artık bu devirleri kapatmak lazım. Hafif ve salata tarzı yemeklere devam.

ipek on 17 Haziran 2009 18:19 dedi ki...

Deryacım çok teşekkürler.

Pembe Tatlar on 17 Haziran 2009 18:27 dedi ki...

Hoş geldin canım...
Ellerine sağlık börek nefis gözüküyorum çayımın yanına bir tane aldım:)

ipek on 17 Haziran 2009 18:39 dedi ki...

Arzucum beğenmene çok sevindik. Teşekkürler.

ipek on 17 Haziran 2009 18:51 dedi ki...

Sevgili tatesal,
sıvıyağ daha sağlıklı. Bu börekte de dışı çıtır çıtır oluyor, içi de yumuşak. Tavsiye ederim.

ipek on 17 Haziran 2009 18:52 dedi ki...

Müjdecim, çok teşekkür ederim.

ipek on 17 Haziran 2009 18:57 dedi ki...

Zehracım sıcaklar hepimizi mayıştırdı. Mutfağa girmek eziyet olmaya başladı:)))) Ben maalesef yaz başı kilo alanlardanım. Onun için olabildiğince uzakta duruyorum.

ipek on 17 Haziran 2009 19:00 dedi ki...

Sevgili Şanslı,
Beğenmene çok sevindim.

ipek on 17 Haziran 2009 19:02 dedi ki...

Fundacım,
Tulum peyniriyle havuç çok yakıştılar birbirlerine. Beğenmene çok sevindim.

ipek on 17 Haziran 2009 19:13 dedi ki...

Sevgili Pembe tatlar,
Hoş bulduk. Tarifi beğenmene çok sevindim.

Selma - DUSBAHCESI on 17 Haziran 2009 20:28 dedi ki...

Bende bu kiz nerelerde diye dusunuyordum:)

Unknown on 17 Haziran 2009 20:40 dedi ki...

İpekçim bu nasıl bir sorumluluk dimi.Bende hergün bloga mutlaka girip neler olup bitiyor bakmassam rahat edemiyorum.Bu arada hoşgeldin
Böreğe gelince tulum peynirine bayılırım zaten eminim çok güzel olmuştur ellerine sağlık canım

HUYSUZBALIK on 17 Haziran 2009 22:09 dedi ki...

İpekçim hoşgeldin ben de kaçak blogculardanım sen gibi ama artık yazacağım her gün. Tulum peynirini çok severim havuçla karışınca nasıl olur merak ettim denerim bir dahakine. Ellerine sağlık. sevgiler...

ipek on 17 Haziran 2009 23:20 dedi ki...

Sevgili düşbahçesi geldi geldim:))

ipek on 17 Haziran 2009 23:21 dedi ki...

Kendimce,
Evet bayağı bir sorumluluk hissediyor insan :)) Havuçla çok yakıştırdım ben. Tavsiye ederim.

ipek on 17 Haziran 2009 23:23 dedi ki...

Esincim, sıcaklar böyle yapıyor bence bizi. Tulum peynirini ben de çok severim. Havuçla da bir dene bence.

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 18 Haziran 2009 08:48 dedi ki...

Sevgili İpek seni sobeledim. cevaplarsan sevinirim. Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU on 18 Haziran 2009 10:48 dedi ki...

hoşgeldin canımm....
evet yaz kapıdan girdi... artık daha hafif yeme zamanlarımız..
böreğe her zaman yer var aslında ama.. artık hayallerimde :)
malum diyete devam.. ellerine sağlık canım.

aslı'nın mutfağı on 18 Haziran 2009 14:42 dedi ki...

İpek'cim hoşgeldin.. Böreğe bayıldım, çok pratikmiş, mutlaka deneyeceğim.. Havuç ve tulum peyniri de hoşuma gitti.. Ellerine sağlık..

Şehnaz on 18 Haziran 2009 14:51 dedi ki...

canım havuç ve tulum iyi fikir olabilir.eminim sen beğendiysen güğzel olmuştur.ellerine sağlık.nasılda çıtır bir bötek olmuştur.sevgiler.kekcafe

ipek on 18 Haziran 2009 15:57 dedi ki...

Arzucum bakıyorum hemen :))

ipek on 18 Haziran 2009 15:57 dedi ki...

Nunucum, diyeti bozmak yok :))

ipek on 18 Haziran 2009 16:00 dedi ki...

Aslıcım, eğer ikisini de seviyorsan birleşiminide çok beğeneceğini düşünüyorum.

ipek on 18 Haziran 2009 16:01 dedi ki...

Çok teşekkürler Şehnazcım. İkisinin birleşimi güzel olduç Tavsiye ediyorum.

Tijen on 19 Haziran 2009 13:30 dedi ki...

Kilolar teker teker gidecek İpek'ciğim, başka çaresi yok!

tatlilar gülcandan on 19 Haziran 2009 23:31 dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyorlar.Afiyet olsun sevgiler Hattesheim dan

ipek on 22 Haziran 2009 15:01 dedi ki...

evet Tijencim gidecek

ipek on 22 Haziran 2009 15:01 dedi ki...

Gülcancım çok teşekkürler.

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon