Pazartesi, Mayıs 18, 2009

MERCİMEKLİ BULGURLU SALATA

Ne oldu anlamadık hiç. Havalar serindi. Ceketsiz dışarı çıkamıyorduk. Bir gece yattık, sabah bir kalktık yaz gelmiş. Bir gece de... Baharı yaşayamadan yaz geldi. Eeee havalar bu kadar ısınınca insanın canı ağır şeyler yemek istemiyor. Bu tam da öyle bir salata, hafif. Biz çok severek yedik. Çok kolay, çok pratik. Tarif şöyle:

Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek 
Yarım su bardağı ince bulgur (köftelik)
3-4 havuç (rendelenmiş)
6-7 sap yeşil soğan (küçük küçük doğranmış)
Yarım limonun suyu
Sirke
Tuz
Karabiber
Nar ekşisi
Zeytinyağ

Mercimeği bol suyla haşlayın. Püre gibi olmadan ocaktan alıp suyunu süzün. Bulguru bir bardak suda suyunu çekene kadar haşlayın. Karıştırıp kapağı kapalı soğumaya bırakın. Havuçları rendeleyin. Taze soğanları küçük küçük doğrayın. Bu dört malzemeyi (soğumuş olmalarına dikkat ederek) harmanlayın. Tuzunu, karabiberini, sirkesini, yağını ve ekşisini damak tadınıza göre ayarlayıp ekleyin. Ben hem nar ekşisi hem limon kullandım. Sadece birini de kulllanabilirsiniz. Soğuk servis edilirse daha güzel oluyor.

Afiyet olsun.

23 yorum:

Unknown on 18 Mayıs 2009 19:49 dedi ki...

İpekciğim iyi akşamlar harika bir salata olmuş hem
besleyici,şık hemde leziz ellerine sağlık sevgiler...

♥ŞANSLI♥ on 18 Mayıs 2009 20:14 dedi ki...

Canım ne tesadüfdürki bugün Mercimek salatası yapacakdık.
Ablam mercimekleri fazla pişirince salata oldu başka birşey.İçine yanlız bulgur koymuyorduk bunu deneyeceğim.Teşekkürler.
İyi akşamlar.

made in funda on 18 Mayıs 2009 20:16 dedi ki...

aynen sana katılıyorum.bir gece önce ısınmaya çalışırken bir gün sonra pişmeye başladık.salatan nefis olmuş.eline sağlık..

Pembe Tatlar on 18 Mayıs 2009 20:34 dedi ki...

Ellerine sağlık ipekciğim...

müjde on 18 Mayıs 2009 20:50 dedi ki...

İpekciğim bu salata tam benlik olmuş.Ellerine sağlık canım.İlk fırsatta deneyeceğim nasipse.Sevgilerimle...

pelince on 18 Mayıs 2009 20:57 dedi ki...

Hava beni hasta etti zaten,bir sıcak bir soğuk yaaa...
Salata nefis olmuş,ellerine sağlık...

Sevgiler...

ipek on 18 Mayıs 2009 22:18 dedi ki...

Deryacım çok teşekkür ederiz.

ipek on 18 Mayıs 2009 22:21 dedi ki...

Sevgili Şanslı, bunun tadı mercimekli pilavı andırıyor. Çok lezzetli serin serin yeniyor, tavsiye ederim.

ipek on 18 Mayıs 2009 22:22 dedi ki...

Valla fundacım ne giyeceğimi ne yapacağımı şaşırdım sıcaklarda. Salatayı beğenmene çok sevindim.

ipek on 18 Mayıs 2009 22:33 dedi ki...

Teşekkürler Pembe tatlar.

ipek on 18 Mayıs 2009 22:34 dedi ki...

Müjdecim tavsiye ederim, çok lezzetli olmuştu.

ipek on 18 Mayıs 2009 22:35 dedi ki...

Valla Pelincim tam hastalık havası ne giyeceğini bilemiyor insan. Tarifi beğenmene çok sevindim.

kristalkelebek(aslı) on 19 Mayıs 2009 00:21 dedi ki...

İpekcim bu tam benlik bir salata olmuş. Aslında başlı başına bir öğün olmuş:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..
aslı

ipek on 19 Mayıs 2009 00:45 dedi ki...

Aslıcım ben yardımcı yemek olarak yaptım ama öğün olarakta gayet doyurucu olur.

Asuman la on 19 Mayıs 2009 01:18 dedi ki...

Evet aynen katılıyorum artık salata zamanı geldi.Hatta salatalrın bile hafifi olmalı çok şişirmemli insanı.Bu harika görünüyo yeşil mercimeği çok severim zaten ellerine sağlık ..

ipek on 19 Mayıs 2009 01:22 dedi ki...

Evet Asumancım yaz aniden geldi, hazırlıksız yakalandık. Artık dikkat etmek lazım yediklere.

Adsız dedi ki...

ÇOK ÇOK SEVERİM ...ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR...

Adsız dedi ki...

İpek şekerim;
Salatanda, blogundaki diğer tariflerde çok güzel.
Beğenerek izliyorum :) sizi... ama bloglines ile.
Bu nedenle çoğu zaman sadece okuyor ve yorum yazamıyorum. (işyerinde cok imkanım olmuyor)
Bu gun birazcık musait olunca, gelip bir cee diyeyim dedim.
Çok sevgilerimle canım.

Tijen on 19 Mayıs 2009 12:18 dedi ki...

Pek hoş, pek hoş İpek! Zaten mercimeğe, bulgura bayılırım.

ipek on 19 Mayıs 2009 13:43 dedi ki...

Didemcim beğenmene çok sevindik.

ipek on 19 Mayıs 2009 14:13 dedi ki...

Mügecim, ben de senin blogunu çok beğenerek takip ediyorum. Blogu beğenmene çok sevindik. Her zaman bekleriz :))))

ipek on 19 Mayıs 2009 14:20 dedi ki...

Ben de bakliyatları karıştırmaya bayılıyorum Tijencim.

gulsev on 1 Ağustos 2009 13:02 dedi ki...

Geçenlerde mercimek dolgulu mantı yaptık, annem, kardeşim ve ben; içi biraz fazla tutmuşuz epeyce arttı. Kardeşim salata yapalım dedi,birçok yerde ikram edilmişti daha önce ama denememiştim, çorba yapalım, salata belki güzel olmaz dedim. Sizin fotoğrafınızı görünce ve bulguru kullanmış olmanız ilgimi çekti, sanırım bulgurla daha lezzetli olmuştur.
Elinize sağlık.
sevgiler

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon