Perşembe, Şubat 12, 2009

PANKEK

Sabah kahvaltılarını -eğer evdeysem- tam bir merasim gibi yapmayı seviyorum. Yumurtasından balına, peynirinden böreğine... Ama son zamanlarda yeni öğrendiğim bir şey kahvaltıdan hiç eksik olmuyor. PANKEK. Hem lezzetli hem doyurucu. Tavsiye ederim.
Malzemeler:
1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 bardak kefir yada buttermilk ( ben ev yapımı buttermilk kullandım)
1 yumurta
1 yemek kaşığı sıvıyağ

Ev yapımı buttermilk için bir bardak oda sıcaklığında süte( kesinlikle oda sıcaklığında olmalı) 2 yemek kaşığı sirke koyup -limonla da yapılıyormuş ama ben sirkeyle yapıyorum- 15 dakika bekletin. Süt hafif kesilmiş bir hal alacak. Derince bir kabın içine unu, kabartma tozunu, tuzu ve şekeri atıp karıştırın. Hazırladığınız buttermilk in içine yumurtayı koyup çırpın. Unlu karışımına ekleyip iyice karıştırın. En son yağı ekleyin, karıştırın ve 10 dakika kadar mayalanması için dinlendirin. Zamanınız varsa 20-25 dakika bekletin, daha güzel oluyorlar. Yağsız ısıttığınız teflon tavaya bir kepçe yardımıyla bu karışımdan koyun. Kısık ateşte önü arkası kahverengi olana kadar pişirin. Marmelat ,bal ya da tahin pekmez karışımıyla servis yapın. Afiyet olsun.

2 yorum:

esininbebekleri on 1 Nisan 2009 00:23 dedi ki...

cok super gozukuyor:)

ipek on 5 Nisan 2009 03:24 dedi ki...

teşekkür ederim, denemenizide tavsiye ederim.

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon