Perşembe, Şubat 25, 2010

KADAYIFLI MUHALLEBİ

Sütlü tatlılarla pek aram yoktur. O nedenle bu tarifi muhallebi sever babam için denedim. Yapmışken bir kaşık tadına bakayım deyince o bir kaşık bir porsiyona dönüşüverdi. Kadayıf muhallebiye öyle bir kıtırlık veriyor ki benim gibi muhallebi sevmeyenler için bile enfes bir tatlı çıkıyor bu birliktelikten :) Ben küçük cam bardaklarda porsiyonluk olarak servis ettim ancak isterseniz orta boy dikdörtgen cam bir tepsiye de yapabilirsiniz.

Malzemeler ( Kadayıf için)
300gr. tel kadayıf
6 yemek kaşığı toz şeker
4-5 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı dövülmüş ceviz

Malzemeler ( Muhallebi için)
1 kg. süt
3/4 bardak un
3/4 bardak şeker
1 yumurta
1 paket vanilya (ben 3-4 adet damlasakızı kullandım)
1 paket krema (ben unutmuşum, yine de oldu)

Kadayıfı 2 saat önceden bir poşete yerleştirip buzluğa koyun. Çıkarıp ufak parçalara kırın. Bir tencerede yağı, kadayıfı ve şekeri orta ateşte pembeleşene kadar iyice kavurun. Cevizi ekleyip altını kapatın ve soğumaya bırakın.

Soğuk sütü bir tencereye alın. Yumurtayı ekleyip çırpma teliyle çırpın. Tencerenin altını yakıp diğer malzemeyi ekleyin. Çırpma teliyle sürekli karıştırarak, muhallebi kıvamına gelene dek kısık ateşte pişirin. Soğuduktan sonra kremayı ekleyip çubuk blendırla çırpın.
Kadayıfın yarısını cam kaba yayın, üzerine muhallebiyi dökün, en üste tekrar kadayıf serpip soğuduktan, sonra buzdolabında 2-3 saat dinlendirip servis yapın.

12 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 25 Şubat 2010 09:04 dedi ki...

Bende çok sevdim bu tatlıyı. Ellerinize sağlık. Ayrıca bu şekilde sunum yapmakta çok hoş. Hayırlı kandiller...

Pembe Tatlar on 25 Şubat 2010 09:39 dedi ki...

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Kandiliniz hayırlı ve mübarek olsun!

pelince on 25 Şubat 2010 10:35 dedi ki...

Sunumu gerçekten çok güzel,bende bir kaşık alıyorum :)
ellerine sağlık..

Hayırlı Kandiller diliyorum..Tüm duaların kabul olsun inşallah...

Unknown on 25 Şubat 2010 10:36 dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

Unknown on 25 Şubat 2010 14:10 dedi ki...

Bu tatlı benimde deneyeceklerim arasında. Ellerine sağlık. Sunumun şık duruyo.

GÜL on 28 Şubat 2010 12:08 dedi ki...

bu tatlıyı çok severim ama bu sunumu ilk kez görüyorum harika bir fikir eline sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU on 28 Şubat 2010 21:19 dedi ki...

harika olur gerçektende..
ellerine sağlık ipek.
sevgiler.
iyi haftalar.

Kevser - Elda'nin Annesi on 3 Mart 2010 07:05 dedi ki...

Merhaba,
sunuma bayildim, eminim lezzeti de muhtesemdir.

Fotograflar ayrica cok ama cok hosuma gitti, burada kisace hersey harika görünüyor.

Bana da beklerim!

Sevgilerimle

Seda on 3 Mart 2010 21:02 dedi ki...

Sütlü tatlıları çok severim çok şık bir sunum olmuş ellerine sağlık mutlaka denemek istiyorum..sevgiler..

Özlem on 4 Mart 2010 16:31 dedi ki...

Ben de yapmıştım bu tatlıdan ama cam tepsiye koymuştum, bu şekilde sunmak çok iyi fikir olmuş, ellerinize sağlık...

Esma Ercengiz on 7 Mart 2010 20:38 dedi ki...

Bloğunuzu ve tariflerinizi çok beğendim. Kadayıflı muhallebinin tarifi de çok güzel. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

Unknown on 14 Mart 2010 15:44 dedi ki...

Bende yapmıştım bilmemmi o ne lezzettir hımm

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon