Salı, Şubat 23, 2010

HAŞHAŞLI PORTAKALLI TOPKEK

Portakal en sevdiğim meyvedir. Dolayısıyla portakallı keklere, kurabiyelere bayılırım. Bir arkadaşım haşhaşlı limonlu kekin çok güzel olduğunu, denememiz gerektiğini söyleyince içimden 'portakallısı daha güzel olur' diye düşünmüştüm. Sonradan anladım ki bunu düşünen ilk ben değilmişim :) Tarif Hünerli Bayanlardan ama ben kendimce ufak birkaç değişiklik yaptım. Haşhaş çok güzel çıtır bir lezzet veriyor.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
½ portakalın suyu
1 su bardağı süt ya da yoğurt
2 portakal kabuğu rendesi
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı mavi haşhaş tohumu

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpın. Sıvı malzemeleri ekleyip karışana kadar çırpın. Kuru malzemeleri ve portakal kabuğunu ayrı bir kapta karıştırıp sıvı karışıma ekleyin. Sadece malzemeler bütünleşene kadar çırpıp muffin kalıplarına yerleştirdiğiniz kek kağıtlarının üçte ikisini dolduracak şekilde pay edin. Önceden ısıtılmış 175derece fırında kürdan testini geçene kadar 30-35dk. pişirin.



8 yorum:

Asuman la on 23 Şubat 2010 10:02 dedi ki...

bende bayılırım böreklerin üzerinde de çok güzel oluyor haşhaş tadı bide minik patlayan balonlar gibi lezzetli :) ellerine sağlık canım

kalpkurabiye on 23 Şubat 2010 11:02 dedi ki...

çok cici olmuşlar bence portakal aromasına bayılıyorum bende bugün portakallı ciciler yayınladım:))

Narince on 23 Şubat 2010 13:59 dedi ki...

Ben de portakallı kek koydum şimdi. Sırayı bekleyen birkaç portakallı tarif daha var, kış bitmeden yapmalı, ellerine sağlık İpek'çiğim.

aleyna on 23 Şubat 2010 14:32 dedi ki...

elinize sağlık.nefis bir kek olmuş.

Unknown on 23 Şubat 2010 15:03 dedi ki...

Canım süperrr ellerinize sağlık bir tanecik aldım kocaman öpüyorum...

tarifsiz tarifler - rana on 23 Şubat 2010 16:17 dedi ki...

Sevgili Asuman patlayan balonlar süper benzetme olmuş, bir dahaki hşhaşlı tariflerde kullanmak üzere telifini istiyorum :)

Sevgili Kalpkurabiye Portakllı Pudingi gördüm, enfes görünüyor en kısa zamanda denenecek!

Sevgili Narince,tarifin beni en zayıf yerimden vurdu, hem çikolata hem portakal, şahane!

Sevgili Aleyna çok teşekkürler!

Sevgili Derya bir tane nedir ki hepsi senin olsun :)

made in funda on 24 Şubat 2010 20:50 dedi ki...

ELLERİN DERT GÖRMESİN CANIM.MİSLER GİBİ...

tarifsiz tarifler - rana on 24 Şubat 2010 22:24 dedi ki...

Çok teşekkürler Defne!

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon