Perşembe, Mart 18, 2010

CHEESECAKE


İki cheesecake düşkünü olarak blogumuzda henüz bir cheesecake tarifi olmadığını farkeder etmez derhal kolları sıvadık. Birçok tarif içinde favorimiz olan bu tarifi sizinle paylaşmamız şarttı. Ben krema tadı olan cheesecakeleri pek sevmiyorum. Adı üstünde peynir tadı alınmalı bence. İnanın birçok tarif denedim, çok farklı mekanlarda tattım ama diğerleri bunun yanına bile yaklaşamadı. Deneyin derim :)

Malzemeler:
1,5 paket Eti Burçak bisküvi
150gr. eritilmiş margarin
750-800gr. tuzsuz lor peyniri (ben bu kez daha az kullandım, biraz ince oldu)
3 yumurta
1 paket labne peyniri
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya

Sosu İçin: (İstediğiniz herhangi bir sos olabileceği gibi, sossuz da yapabilirsiniz)
2 su bardağı vişne suyu
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı nişasta
250gr. vişne

Bisküvileri rondadan geçirin. Üzerine eritilmiş margarini ekleyin. Kelepçeli bir kalıba yayın. (Cam bir fırın kabı da olabilir) Diğer malzemenin hepsini bir karıştırma kabına alıp mikser ile iyice karışana dek çırpın. Karışımı bisküvilerin üzerine yayın. Önceden ısıtılmış 175derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin. (Kenarları iyice pişiyor)

Sos için vişneleri rondoda iyice ezin. Diğer malzemeye ekleyerek kıvam alana dek pişirin.

Kek ve sos soğuyunca sosu kekin üzerine yayın ve buzdolabında en az 3-4 saat beklettikten sonra servis yapın.



8 yorum:

bellek on 18 Mart 2010 09:31 dedi ki...

Ben de hiç yapmadım çizkek.Ben de en kısa zaman da deneyeceğim. Lezzet mükemmel görünüyor. Ellerine sağlık .SEVGİLER

Unknown on 18 Mart 2010 11:51 dedi ki...

Canım ellerinize sağlık enfes bir görüntü çok özletiyorsunuz kendinizi kocaman öpüyorum...

NEŞELİ MUTFAK on 18 Mart 2010 17:49 dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BENDE DENEMEK İSTİYORUM .SEVGİLER

TuruncuTatlar on 18 Mart 2010 20:00 dedi ki...

mmmm nefis görünütor canım bir cheese kek tiryakisi olark hemen denemek istiyorum sevgiler;;)

Narince on 19 Mart 2010 17:44 dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok şık duruyor.

Unknown on 23 Mart 2010 22:05 dedi ki...

Ben bu tada aşığım aşık sırf kendim için özel yapıp yiyorum ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

denemeye cesaret edemedğim bir tarif bunlar...ama en kısa zamanda deniycem...ellerinize sağlık..görüntü ve sunum çok güzel..banada beklerim www..misgibitatlar.tk

kalpkurabiye on 1 Nisan 2010 12:04 dedi ki...

Kalpkurabiye Olarak YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliğini yapıyorum ve
1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı heyecanla bekliyorumm..


Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon