Pazar, Şubat 14, 2010

MANTAR KEBABI

Bu tarifi Sofra dergisinde görünce, bir nar ekşisi tutkunu olarak, hemen denemem gerek dedim. İyiki de öyle demişim çünkü sonuç enfes oldu. Yapılışı da çok kolay. Böyle bir lezzeti blogumuzda paylaşmamak olmazdı. Denemenizi şiddetle tavsiye ederiz!
Unutmadan; yemeği lezzetli kılmak için önemli bir nokta var; kullanacağınız nar ekşisinin marketlerde satılanlardan değil, ev yapımı, iyi bir nar ekşisi olması :)


Malzemeler:
500gr. yağlı kıyma (ben kuzu ve dana kıymasını karıştırarak yaptım)
1 kg. iri boy mantar
2-3 çorba kaşığı nar ekşisi
1 tatlı kaşığı domates salça
Tuz
Karabiber
Toz kırmızı biber

Mantarları yıkayıp kurulayın. (Normalde mantar çok su salacağı için yıkamayız ancak bu yemekte yıkamamız gerekiyor çünkü bıraktıkları suyu kullanacağız) Mantarları enlemesine ikiye kesin. Kıymaya baharatları ekleyerek yoğurun. Elinizi ara ara suya batırarak ceviz büyüklüğünde köfteler yapın. Bu köfteleri mantarın allta kalan kımının üzerine koyup diğer yarısını üzerine kapatın. Fırın tepsisine dizdiğiniz mantar kebaplarının üzerini folyo ile kapatın. 180 derece fırında 30dk. pişirin. Daha sonra mantarların saldıkları suyu süzüp bir kaseye alın. Bu suya nar ekşisi ve salçayı ekleyip karıştırın. Bu karışımı mantarların üzerinde gezdirin. Bu kez folyosuz bir şekilde fırına sürüp üzerleri kızarana kadar pişirin.

10 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU on 15 Şubat 2010 08:45 dedi ki...

bende merak ettim şimdi tadını bir mantarkolik olarak- dergide hiç almam görmüyorum bu güzel lezzetleri biar arad.
eline sağlık canım..afiyetler olsun.

kalpkurabiye on 15 Şubat 2010 11:03 dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görüntüler sunmuşsunuz bizlere..

tarifsiz tarifler - rana on 15 Şubat 2010 12:56 dedi ki...

sevgili birdutmasalı mantar seviyorsan mutlaka dene, çok seveceksin :)

sevgili kalpkurabiye çok teşekkür ederiz!

Pembe Tatlar on 15 Şubat 2010 21:47 dedi ki...

ooooo n egüzel gözüküyor ellerine sağlık canım...

Zehra Gürgen on 15 Şubat 2010 23:40 dedi ki...

mantarı çok seven biri olarak bu şeklini hiiç denemediğimi itiraf ediyorum :(
merak ettim ama..deneyeceğim

ellerine sağlık cnm sevgiler

pelince on 16 Şubat 2010 09:30 dedi ki...

Nar ekşisi ,nar pekmezi yöresel marketlerden alınmalı kesinlikle.. markettekiler su gibi :)
ellerine sağlık..

Sevgiler...

Unknown on 16 Şubat 2010 10:46 dedi ki...

Mantara bayılırım. Bu değişik bir tarif ve görüntü mükemmel. En kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık.

made in funda on 16 Şubat 2010 21:22 dedi ki...

süper ötesi olmuş.ellerine sağlık...

aslı'nın mutfağı on 23 Şubat 2010 12:15 dedi ki...

Sevgili İpek & Rana; sunum çok güzel, tarif de öyle.. Ellerinize sağlık..

Selma - DUSBAHCESI on 23 Şubat 2010 12:56 dedi ki...

Ne kadar guzel bir goruntu boyle! Mutlaka denemem lazim bunu. Nasil kacirdim ben bu tarifi!:)

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon