Çarşamba, Şubat 10, 2010

ARNAVUT CİĞERİ


Bu aralar çok ihmalkarız biliyorum. Ama şu zamana 2 Almanya, bir şiddetli grip, bir Ankara yolculuğu sığdığdırdık. İşler keza çok yoğun. Eve sadece uyumak için gelebiliyorum. Haliyle blogla ilgilenmek çok zor oluyor. Şu aralar yoğunluğumuz biraz hafifledi. Biz de hemen blogumuza koştuk. Kimler neler yapmış, neler olmuş diye. Özlemişiz herkesi. Hemen çok pratik ama benim çok sevdiğim bir tarife geçeyim ben. Buyrun:

Malzemeler:
1 kg kuzu ya da koyun ciğeri (kuzu ciğeri bulabilirseniz daha lezzetli oluyor)
6 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
Sıvıyağ (kızartmak için)

Aldığınız ciğerleri soyup kuşbaşı büyüklüğünde doğrayın. Kasapta soydurup doğratabilirseniz çok daha iyi oluyor. İşiniz bayağı kolaylamış olur. Ciğerleri aslında yıkamamak gerekir. Ama benim çok içime sinmiyor. İmkanınız varsa sütle yıkamanızı tavsiye ederim. Ama yoksa süzgeçte bir sudan geçirin. Hemen kağıt havlu üzerinde alıp suyunu süzdürün. Bir kapta un, tuz, kırmızı biber ve karbonatı karıştırın. (Karbonat ciğerleri daha yumuşak yapıyor) Ciğerleri bu karışıma bulayın. Bir tavada ya da daha derin birkapta yağı kızdırın. Ciğerlerin fazla ununu silkeleyip kısık ateşte kızartmaya başlayın. Ciğerleri hemen çevirmeyin. 1-2 dakika bekleyin. Ağzı kapalı kızartırsanız içleri daha iyi pişiyor. Üzerine ya da yanına soğan piyazla servis edin.
Afiyet olsun.

8 yorum:

Miskokulu Lezzetler on 10 Şubat 2010 14:13 dedi ki...

Çok nefis oluyor.Ama kolestrol değerlerini yükselttiği için ne zamandır canım istesede yiyemiyorum. Elinize sağlık.İzmirden sevgiler.Mine

kalpkurabiye on 10 Şubat 2010 14:29 dedi ki...

ellerinize sağlık sakatatan kendim hoşlanmasamda ailem için yapıyorum:) elleriniz dert görmesinn..

Unknown on 10 Şubat 2010 18:48 dedi ki...

Canım ne kadar çok özledim sizi çok ara veriyorsu
nuz:))Arnavut ciğerine bayılırım ellerine sağlık
kocaman öpüyorum...

Şehnaz on 10 Şubat 2010 19:56 dedi ki...

çok nefis olur....unuttuğum bu lezzeti bana hatırlattığın için teşekkürler...karbonat konulduğunu hiç bilmiyordum..harika...ellerine sağlık tatlım...

Adsız dedi ki...

karbonati ilk defa duydum, ben de un ve misir ununu karistiriyorum, ellerinize saglik

♥ŞANSLI♥ on 10 Şubat 2010 20:48 dedi ki...

Ufffff çok severim...

Pembe Tatlar on 11 Şubat 2010 22:14 dedi ki...

İpekciğim elelrine sağlık canım....

Zehra Gürgen on 12 Şubat 2010 16:21 dedi ki...

hoşgeldin cnm ama çok koşturmacalı geçmiş günlerin.

ciğer çok güzel ellerine sağlık canım

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon