Cuma, Nisan 09, 2010

YAMAN ETKİNLİKLER : KÜP JÖLELER


Jöleyi yapmayı da yemeyi de çok severim. Neclanın etkinliğinin konusunun jöleli tarifler olduğunu duyunca uzun zamandır aklımda olan tarifi deneyeyim dedim. Bu tarifi çok uzun zaman önce hafif tariflerde görmüştüm. O zamandan beri aklımdaydı. Tarif çok basit, yemesi çok eğlenceli. Aslında tam çocuklara göre. Biraz sabır ve zaman istiyor sadece.

Malzemeler: 3 ya da 4 çeşit farklı jöle (ben çilekli, muzlu ve kivili kullandım) 2 yaprak jelatin 1 su bardağı ılık süt Kırmızı, turuncu, sarı ve yeşil gıda boyası Jöleleri kutularındaki tariflere göre hazırlıyoruz. (Bir poşet jöleyi 2 su bardağı kaynar suda karıştırak eritin.) Dilediğiniz renk gıda boyalarını katarak jölelerinizi renklendirin. Ben elde ettiğim renkleri daha canlı yapmak için gıda boyalarını takviye olarak kullandım. (Muzlu ve çilekliyi karıştırıp çok az turuncu gıda boyası ekleyerek turuncuyu elde ettim.) Her birini kaplara boşaltarak soğumaya bırakın. 2 yaprak jelatini ılık suda 2-3 dakika bekletip karıştırarak eritin. Jelatini erittiğimiz suya karıştırarak sütü ekleyin. Donan jöleleri küp küp kesin. Bir borcama yayın. Üzerlerine sütlü jelatini dökün ve buzdolabında bir gece bekletin. İyice donduğundan emin olduğunuzda borcamdan çıkarıp küp küp doğrayın. Servis için muffin kağıtlarını kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun.

20 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 9 Nisan 2010 08:56 dedi ki...

Rengarenk çok güzel görünüyorlar:)

pelince on 9 Nisan 2010 09:12 dedi ki...

Gerçekten tam çocuklara göre,ayrıca çok şaşıracaklarına eminim...
ellerine sağlık...

Sevgiler..

kalpkurabiye on 9 Nisan 2010 09:18 dedi ki...

harika görünüyor emeklerinize sağlık..

Saglıklımutfak on 9 Nisan 2010 09:24 dedi ki...

Renkler le uyum süper canım eline sağlık .

Şehnaz on 9 Nisan 2010 09:40 dedi ki...

ne kadar eğlenceli ve hoş olmuş.....dediğin gibi çocuklar bunlara bayılır...ellerine sağlık canım....

Narince on 9 Nisan 2010 10:18 dedi ki...

Tarifi aldım canım, katılımın için teşekkür ederim.

Unknown on 9 Nisan 2010 10:41 dedi ki...

Canım benim nerelerdesiniz rengarenk bayıldım ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Pembe Tatlar on 9 Nisan 2010 11:42 dedi ki...

İpekciğim gerçekten çok şirin olmuşlar elerine sağlık canım....

Selma - DUSBAHCESI on 9 Nisan 2010 14:16 dedi ki...

Ne kadar guzel bir goruntu boyle! Renkler harika, bayildim. Ellerine saglik.

Bende jole aldim ama hala neyapacagima karar veremedim.

Sevil Şahin on 10 Nisan 2010 10:50 dedi ki...

çok güzel tatlım bende uzun zamandıur denemek istiyordum bak yine aklıma düşürdün yapıcam da vakit nerde :)

Zehra Gürgen on 11 Nisan 2010 14:26 dedi ki...

çok güzel bir görüntü, çokta eğlenceli..
benim kızımda hastası jölenin.Bende ona yapayım bundan bakalım görünce ne yapacak?

Aybike Ceylan on 13 Nisan 2010 03:57 dedi ki...

Ellerine saglik Ipek'cigim,
Cok guzel olmus, harika. Ne degisik bir fikir, mucevher gibi...

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

Doyumluk.... on 13 Nisan 2010 21:41 dedi ki...

Rengarenk ve cıvıl cıvıl eline sağlık

Aysultan... on 13 Nisan 2010 22:32 dedi ki...

Çok cici olmuş,elelirne sağlık:)

Esma Ercengiz on 15 Nisan 2010 21:36 dedi ki...

Çok eğlenceli görünüyor. Oğlumla beraber yapmak da keyifli olacak..

ipek on 16 Nisan 2010 02:39 dedi ki...

Arzucum çok teşekkür ederiz.

ipek on 16 Nisan 2010 02:39 dedi ki...

Pelincim bence de tam çocuklara göre rengarenk

bir dilim bir tutam on 16 Nisan 2010 09:30 dedi ki...

Bayilirim böyle renkli seyleri yemeye..Bu etkinlik gercektende cok renkli gececege benziyor.YASASIN...!
Berlinden sevgiler

Mimosa Café on 16 Nisan 2010 09:44 dedi ki...

narincede görüp de geldim bu renkli küplere bakmaya. ne kadar hoş bir fikir. elinize sağlık.

Tijen on 16 Nisan 2010 12:24 dedi ki...

Sevgili İpek çok şık görünüyor bu jöleler, ellerine sağlık!

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon