Pazartesi, Eylül 14, 2009

BONİBONLU PARÇA ÇİKOLATALI KURABİYE


Arayı çok açmadan bonibonlu kurabiye tarifini hemen gireyim istedim. Tarifin orjinali Cafe Fernando'da. Yapılışı çok pratik. Zorlayacak bir tarafı yok tarifin. Sadece dikkat edilmesi gereken ayrıntılar var. Cafe Fernando detaylıca yazmış neler olduklarını. Bunlardan en önemlileri damla çikolata kullanmamak ve bonibonları piştikten sonra yerleştirmek. Kurabiye pişince üstü oldukça yumuşak oluyor. Bonibonları çok rahat yerleştirebiliyorsunuz. Soğudukça kurabiyeler sertleşiyor. Çok uzatmadan tarifi vereyim.


Malzemeler:
2 su bardağı un
3/4 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
225 gr tereyağı
(oda sıcaklığında)
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı esmer şeker
2 yumurta
(oda sıcaklığında)
2 çay kaşığı vanilya özütü (ya da 1 paket vanilya)
280 gr bitter çikolata (küçük küçük kıyılmış)
Bonibon şeker


Fırınınızı önceden 180°C’de ısıtın. İki tane fırın tepsisine fırın kağıdı serip bir kenara ayırın.Orta boy bir kapta unu, tuzu ve karbonatı karıştırıp bir kenara ayırın.Oda sıcaklığına gelmiş yumuşak tereyağını mikserle 1 dakika kadar çırpın. Ardından şekerleri ekleyip 1-2 dakika daha çırpmaya devam edin. Daha sonra teker teker yumurtaları ekleyip tamamen karışana kadar iyice çırpın.Vanilyayı ekleyin ve çırpmaya devam edin.

Mikser hızını en düşük ayarına getirip unlu karışımı 3 kerede ekleyerek karıştırmaya devam edin.Tahta bir kaşık ya da spatula yardımıyla kıyılmış çikolatayı (bobibonları en sona saklıyoruz) hamura eşit şekilde dağılacak şekilde karıştırın.Kurabiye hamurunu 30 dakika boyunca buzdolabında dinlendirin.Soğumuş olan hamurdan ufak ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın, 5′er santim aralıklarla tepsilere dizin ve tepesine azıcık bastırıp düzleyin. (Ben tepsi başına 5 adet kurabiye dizdim tam geldi ve kurabiyelerin üzerine hafif bastırın, kendini bayağı salıyor).10-11 dakika pişirip (rengi hafif kahveleşince) tepsileri fırından çıkarın. Üzerleri yumuşak olacaktır. Çıkarır çıkarmaz bonibonları hafifçe bastırarak kurabiyelerin üzerine dizin ve soğumaya bırakın.



Afiyet olsun.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ooovvv yeni blog görüntümüz hayirli olsun, bu kurabiyeleri ben yapamam, bu cok iyi, yoksa cok sisman olurdum!

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 14 Eylül 2009 09:07 dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok şirin görünüyorlar. Sevgiler...

Unknown on 14 Eylül 2009 14:02 dedi ki...

harika görünüyor cnm ellerine sağlık

♥ŞANSLI♥ on 14 Eylül 2009 20:04 dedi ki...

Teşekkürler canım tarif alındı.
Sevgiler...

Pembe Tatlar on 15 Eylül 2009 00:38 dedi ki...

Harika gözüküyor canım ellerine sağlık...

Unknown on 15 Eylül 2009 13:47 dedi ki...

Görüntü şahane mutlaka denemeliyim. Ellerine sağlık

ipek on 16 Eylül 2009 16:12 dedi ki...

Evett yaa arada karombole gitti, blogumu yeniledim demeyi unuttummmm :))
Ben sana yapıp yolliym rahşancım, az yollarım tadına bakarsın :))

ipek on 16 Eylül 2009 16:12 dedi ki...

Çok teşekkür ederim Arzucum.

ipek on 16 Eylül 2009 16:13 dedi ki...

Sevgili dragonfly, çok teşekkürler

ipek on 16 Eylül 2009 16:14 dedi ki...

Şanslıcım beğenmene çok sevindim.

ipek on 16 Eylül 2009 16:14 dedi ki...

Deryacım tüm dileklerine katılıyorum.

ipek on 16 Eylül 2009 16:16 dedi ki...

Sevgili Pembe tatlar, çok teşekkür ederim.

ipek on 16 Eylül 2009 16:16 dedi ki...

Mahperi, tadıda görüntüsü kadar güzel. Tavsiye ederim.

hepsusluydum on 19 Eylül 2009 11:47 dedi ki...

Sağlıklı ve huzurlu bayramlar diliyorum.Sevgilerimle Zehr@

şeker pasta on 20 Eylül 2009 01:21 dedi ki...

Neşeli 'şeker gibi' bir bayram dileğiyle... Mutlu Bayramlar...

Aybike Ceylan on 23 Eylül 2009 20:01 dedi ki...

Harika gorunuyorlar, ellerinize saglik.

Sevgilerimi gonderiyorum...

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon