Pazar, Ekim 17, 2010

SOĞAN KEBABI

Uzun bir aradan sonra merhaba! Biliyoruz blogumuzu biraz ihmal ettik son zamanlarda ancak bu arada boş durmadık, epey tarif biriktirdik! Yöresel bir lezzetle başlamak da iyi olur diye düşündük... Soğan kebabı Antep sofrasının vazgeçilmezlerindendir. Hiç yememiş olanlarda soğanın kebabı mı olur gibi bir tepki oluşsa da bir kere tadıldı mı favori yemekler listesinin üst sıralarına yerleşen bir lezzettir :)


Malzemeler:
500gr. yağlı kıyma ( kuzu ve dana kıymasını karıştırın)
1kg.kuru soğan ( çok büyük olmayan, arpacık kadarküçük olmayan, iri ceviz büyüklüğünde)
3-4 çorba kaşığı nar ekşisi
Tuz
Karabiber
Toz kırmızı biber

Kıymaya baharatları ekleyerek yoğurun. Elinizi ara ara suya batırarak ceviz büyüklüğünde köfteler yapın. Soğanların tek bir kat kabuğu kalacak şekilde soyup yıkayın. İkiye bölün. Bu iki parça soğanın arasına bir tane köfte koyarak fırın tepsisine dizin. Nar ekşisini kebapların üzerinde gezdirin. 2-3 avuç su serpip 185derece fırında pişirin. Fırından çıkardıktan sonra tepsinin üzerini folyo ile kapatıp 10dk. dinlediri servis yapabilirsiniz. Açık ekmeğe dürüm yapılarak yenmesi tavsiye edilir. (soğanların kabuğunu çıkarmayı unutmayalım :) )

16 yorum:

Unknown on 17 Ekim 2010 22:16 dedi ki...

Canım ellerinize sağlık.Artık bu kadaer uzun ara vermeyin öpüyorum.

Cafe Pepela on 17 Ekim 2010 23:23 dedi ki...

Mmm,süper görünüyor! :)

umutluhayat on 17 Ekim 2010 23:32 dedi ki...

çok güzel görünüyor.yakında antepe gitmeyi düşünüyorum.umarım tadarım.

bir dilim bir tutam on 18 Ekim 2010 00:23 dedi ki...

Kardesimin esi Antepli.Onlarda bu kebabi cok yaparlar.Bir sogan sever olarak bayilirim bu yemege.
Bu arada bir etkinlige evsahipligi yapmanin heyecanini yasiyorum.Sende bir tarif ile katilirsan cok sevinirim.Belki arsifinde bana uygun bir tarif vardir.Genis bilgi sayfamda...
Berlinden sevgiler

fuat gencal on 18 Ekim 2010 03:19 dedi ki...

Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

mügepolat on 18 Ekim 2010 07:59 dedi ki...

bu yemeği ara sıra yaparım ben de . özellikle misafir ağırlamak için çok pratik. hele pişmiş soğanı sevenler için mutlaka denemesi ereken bir yemek. denedikten sonra mutlaka ara ara yapmak isteyeceklerinden eminim. hazırlayıp mahalle fırınına gönderiyorum süper oluyor. Antep'te mahalle fırınları çok pratik. sizinkide harika görünüyor. bu yemeği özlediğimi fark ettim. ben de en kısa zamanda yapayım. elinize sağlık.

DATLIM on 18 Ekim 2010 09:50 dedi ki...

Yöresel tatlar hep cazip gelmiştir ellerinize sağlık

biyasimadahagirdim on 18 Ekim 2010 16:03 dedi ki...

bu tarifi tv de görmüştüm, anneme tarif ettim yapalım dedim sonra unuttuk:) eminim çok lezzetlidir, zaten fırında soğana bayılırım :)

Unknown on 18 Ekim 2010 20:52 dedi ki...

Tam benlik bir kebap. Soğana bayılırım. Görüntüsü nefis .

pelince on 18 Ekim 2010 22:11 dedi ki...

Bayılırım enfes olmuş,ellerine sağlık...

Sevgiler...

Mimosa Café on 21 Ekim 2010 11:02 dedi ki...

harika olmuş gerçekten çok başarılı. selamlar.

made in funda on 21 Ekim 2010 18:58 dedi ki...

ilk kez duydum ama mutlaka deneyeceğim.ellerine sağlık canım..

Oznur (100de100 Marifet) on 25 Ekim 2010 00:58 dedi ki...

Harika gorunuyor bu eminim tadica oyledir
gorunusuyle byilirim ben bu yemege :)
ellerine saglik canim

ev yapımı mutluluklar on 10 Kasım 2010 21:51 dedi ki...

Buna bayıldım, harika olmuş, bayramda hemen deneyeceğim; umarım bu kadar nefis olur.

Ozlem's Turkish Table on 15 Ekim 2012 16:11 dedi ki...

Muhtesem gorunuyor, nar eksisininde olmasi harika, elinize saglik!
Ozlem
not. size blogum Ozlem's Turkish Table'da link verecegim, tanistigimiza sevindim:)

seolara on 3 Eylül 2014 22:00 dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon