Cuma, Ocak 23, 2009

TİRAMİSU


Tiramisuyu çoook severim. Hem krema, hem çikolata, hem yumuşak. Bir tatlıda olmasını istediğim herşey var. Her yerde ağız tadıma uygun tiramisu bulamıyordum. En sonunda en iyisi kendim yapayım dedim. Bir kaç tarifi karıştırarak sonunda istediğim tada ulaşabildim. Pratikte bir tarif oldu. Umarım sonucu sizde beğenirsiniz. (Bu arada orjinal tarifte keki ıslatma
k için brandy kullanılıyor. Brandy bulunamazsa kahve likörüde kullanılabilir.)




MALZEMELER:
1 adet hazır
kakaolu kek (marketlerde kolayca bulunan 2 ya da 3 katlı keklerden)
1 adet
Nescafe 3ü 1 arada (eğer yoksa 1 bardak suya bir yemek kaşığı nescafe, 1 yemek kaşığı toz şeker, yarım çay bardağı sütü karıştırabilirsiniz)
1 su bardağı ılık
su
Yarım litre
süt
1 su bardağı
toz şeker
2
yumurta sarısı
1 paket
vanilya
1 tatlı kaşığı mısır
nişastası
2 yemek kaşığı
un
1 paket labne
peynir
1 küçük paket toz
kakao


Bir tencerede süt, yumurta, toz şeker, nişasta, un ve vanilyayı karıştırarak pişirin. Muhallebi kıvamına gelince altını kapatıp yedire yedire labne peyniri içine karıştırın ve oda sıcaklığında soğumaya bırakın. Soğurken bir bardak ılık suya kahve karışımını ekleyip eritin. Bu karışımla hazır kekin alt ve üst parçalarını ıslatın. Oda sıcaklığına gelen kremayı bir kat kek bir kat krema olacak şekilde sürün. En üst parçayı da kapatıp kalan kremayı en üste güzelce sürün. Buzdolabına koyup en az 2 saat bekletin. Çıkardıktan sonra üstüne toz kakao dökün. Ben dilimleyip, servis yapmadan önce her dilimin üzerine biraz bitter çikolata rendeledim. Çok yakıştı.
Afiyet olsun.

4 yorum:

Dellium on 26 Ocak 2009 15:30 dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyor. Ağzım mayalandı resmen ipek hanım.

ipek on 27 Ocak 2009 12:39 dedi ki...

teşekkür ederim dellium bey

Unknown on 23 Mart 2009 19:50 dedi ki...

ipekcim sayende mutfaktaki beceriksizligimi yıkmış bulunmaktayım. dun denedim gercekten kıvamı tadı çok ender yakalanabilen tiramusu tadı:) ellerine sağlık ayrıca tesekkurler:)

ipek on 25 Mart 2009 17:02 dedi ki...

canım afiyet olsun, bende tiramisuyu çok seven biri olarak tadı tam ağzımalayık oluyor :)))

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon