Pazartesi, Ekim 26, 2009

ÇİLEKLİ YAŞ PASTA



Bu pastayı yazın ortalarında yapmıştım. Rana'cığımın doğum günü için. Ama tamamen aklımdan çıkmış. Dün arşivi karırşıtırırken buldum. Çok lezzetli ve hafif bir pasta olmuştu. Sevgili Burçinciğimin tarifi.Mevsim çilek mevsimi değil belki ama o da sizin ağız tadınıza kalsın.

Küçük bir ek: Burçincim haftasonu canım sevgili için doğum günü cupcakeleri yaptı. O kadar beğendim ki bunu sizinle paylaşmadan edemeyeceğim. Fotograf gene Burçinin sitesinden:



Buyrun tarif şöyle :

Malzemeler : (18 – 20 cm’lik çember kalıp için)
Kek için;

4 yumurta (oda sıcaklığında)
1 su bardağı (170 gr) toz şeker
1 su bardağı (110 gr) un
½ su bardağı (50 gr) nişasta
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı limon suyu
1/2 çay bardağı sıcak su

Fırın ısısını 170 dereceye ayarlayın. Yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırın. Yumurta beyazlarını derin bir kapta mikser ile çırpın. Hafif köpüklenmeye başladığı zaman limon suyunu ilave edin. Çırpmaya devam ederken şekerin yarısını ekleyin. Kabı ters çevirdiğimizde dökülmeyecek kadar katılaşana dek iyice çırpın. Yumurta sarılarını kalan şeker ile birlikte mayonez rengi ve kıvamına gelene kadar mikser ile çırpın. Çırpma işlemine devam ederken 1/2 çay bardağı sıcak suyu ilave edin. (4-5 dakika sürüyor) Önce yumurta sarılarını daha sonra ayrı bir yerde elediğimiz un, nişasta ve vanilyalı kuru karışımı tahta kaşık yardımı ile yumurta aklarının olduğu karışıma çırpmadan ve bir spatula yardımıyla çok karıştırmadan birbirine yedirin. Tabanına yağlı kağıt serip çevresini sadece unladığımız çember kalıbımıza dökerek yaklaşık 40 -45 dk. pişiriyoruz. (kürdan testi)




ARA KREMAİÇİN;

3 su bardağı süt
1/4 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1/2 su bardağı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
500 gr doğranmış çilek

Öncelikle yumurta sarısı ve şekeri çırpın. Un ve nişastayı ilave edin. Sütü yavaş yavaş ekleyip pürüzsüz bir kıvam alan karışımı ocağa yerleştirip kaynayana dek karıştırın. Ocağın altını kapadıktan sonra içine vanilyayı ilave ederek hızlıca çırpın. Çırpma işlemini ben çırpma teliyle yaptım. Daha pütürsüzbir kıvamı oldu. Mikserlede çırpabilirsiniz tabi ki. Kremamızı arada sırada karıştırıp üzerinin kabuk bağlamasını önleyerek oda sıcaklığında soğutuyoruz.

DIŞ KREMASI İÇİN; Yada KREM ŞANTİ
100 ml sıvı krema
1/2 su bardağı pudra şekeri

Krema ve pudra şekerini mikser ile 6-7 dakika çırpın. Yaklaşık yarım saat buzdolabında tutarak pastaya sürülebilir şekilde koyu bir kıvam almasını sağlayın.

Ben pastanın üzerine çilek dilimleyip çikolata rendeledim.

Afiyet olsun.

17 yorum:

pelince on 26 Ekim 2009 14:25 dedi ki...

Canım olsun mevsimi değil ama kışında çilek alıyorum ben :)çilek ve çikolata ee daha ne olsun,afiyet olsun..

Unknown on 26 Ekim 2009 14:56 dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık pastan süper görünü
yor.Alıp kaçsam olurmu öptüm...

Narince on 26 Ekim 2009 15:13 dedi ki...

Olsun, baharda ne çok çilekli tarif yapmıştık aklıma geldi. Kışa girerken yapılır mı şimdi bu bana?

Unknown on 26 Ekim 2009 15:31 dedi ki...

Mmm nefis bir görüntü.

Selma - DUSBAHCESI on 26 Ekim 2009 15:45 dedi ki...

Super Super Supeeeeer! Harika gercekten. Fotograflara bak bak dur, insan yemeye kiyamaz:D Ellerine saglik.

aleyna on 26 Ekim 2009 16:12 dedi ki...

böyle birşey çıkarmı hiç akıldan.muhteşem birşey.e ne diyelim afiyetle yenmiştir sanırım

Adsız dedi ki...

cikolatalar da cileklerle ayni renk galiba, nekadar güzel görünüyor...

Şehnaz on 26 Ekim 2009 16:50 dedi ki...

hımmmmmm ne fis birşey olmuş...ellerine sağlık canım.....

dilek deryasi on 27 Ekim 2009 00:19 dedi ki...

ellerine saglik arkadasim enfes bir göruntu.emin tadi göruntusunden daha guzeldir.

Pembe Tatlar on 27 Ekim 2009 23:40 dedi ki...

Canım içimiz açıldı ohh renk geldi:))
Ellerine sağlık bitanem ...

mutfaktakizaman on 28 Ekim 2009 10:47 dedi ki...

hmmm bayilirim ellerine saglik canim olsun bikosede dursun lazim olacak elbet;))

made in funda on 28 Ekim 2009 21:00 dedi ki...

mmmmmmmmmm nefissssssssssssssss.

Zehra Gürgen on 29 Ekim 2009 11:08 dedi ki...

Harika bir görüntü!!
Çilek mevsiminde bu tarifi yayınlamaman çok yazık olmuş :(
ama olsun ben bulursam yaparım :)

Bir Dut Masalı - nUnU on 1 Kasım 2009 17:58 dedi ki...

ah çileği özledim...
ama yazı beklemeliyim !!!!!
eline sağlık canım.

mutfağımdan öyküler on 4 Kasım 2009 15:41 dedi ki...

Sayfanı açarken önce başlık görünmeden resim yavaş yavaş açılmaya başladı, kırmızı kırmızı salçayla birlikte kavrulmuş sosis görüntüsündeydi. Tamamen açılıp kremalı bir yaş pastanın üzerindeki çilekleri görünce epey güldüm kendi kendime. Şu an bulabildiğimiz diğer meyvelerle özellikle kiviyle denenebilir gibi geldi bana. Ellerine sağlık

Austere Faultlines on 5 Kasım 2009 14:59 dedi ki...

O değil de bu post'un arasına sıkıştırdığın, Tutku için yapılmış cupcakeler ne de şahane! Hele ki Tutku'nun oyun tutkusunu göz önünde bulundurunca doğum günü için bundan manalı bir pasta olamazdı diyorum :)

Adsız dedi ki...

canım benim..ellerine sağlık harika görünüyor..kaldımı acaba birazcık gelip yesem :) sevgiler..iyi haftasonları...
www.missgibi.blogcu.com

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon