Salı, Temmuz 07, 2009

YUVALAMA

Gaziantep'in en meşhur yemeklerinden olan yuvalama, Gaziantep'te Ramazan Bayramının ilk günü kahvaltıda yenir özellikle. Tabii ki davet sofralarının vazgeçilmezlerindendir. Fotoğraflarda yine Gaziantep'in meşhur bakır ustalarının hünerli ellerinin eseri olan bakır sini kullandık. Yuvalama oldukça zahmetli bir yemek olmasına karşın müthiş lezzeti verilen tüm zahmete değer. Yuvalamayı sevmeyen birini görmedim bugüne kadar. Eğer mutfakta yeniyseniz yanınıza kıdemli birini alarak denemenizi tavsiye ederim. Bir de Antepli olmayanlardan küçük bir rica; lütfen bu muhteşem yemeğe çorba demek gafletinde bulunmayınız :)


Malzemeler: (8-10 kişilik)
250gr. kuşbaşı et
1 su bardağı nohut
½ kg. süzme yoğurt
1 yumurta

Köftesi için;
½ kg. pirinç
300gr. yağsız çiğköftelik et
½ su bardağı irmik
1 küçük kuru soğan rendesi
1 yumurta
Tuz, Karabiber

Üzeri için;
½ çay bardağı zeytinyağ
1 yemek kaşığı nane

Pirinçleri rondodan geçirerek pirinç unundan çok az daha iri bir toz haline getirin. Sonra köfteyi hazırlamak için yumurta hariç tüm köfte malzemesini bir araya getirip iyice, dağılmayana kadar yoğurun. Bir- iki avuç su kullanabilirsiniz. ( Aslında yoğurmak yerine en iyi yöntem iki kez et makinasında çekmektir.)Sonra yumurtayı katıp tekrar yoğurun. Hamurdan nohuttan küçük parçalar koparın. (Hamur kurursa az su ile yoğurabilir ya da üzerini nemli bir bezle örtebilirsiniz) Sıvıyağ sürdüğünüz elinizde yuvarlayıp bir tepside biriktirin. (Çok üst üste yığılmaması gerekli nedenle 2-3 tepsi kullanabilirsiniz) Su kaynattığınız derin bir tencerede yuvarlamaları 3-4 seferde 5dk. haşlayıp süzün. (Bu şekilde hazırlanan yuvarlamaları soğuduktan sonra buzlukta uzun süre saklayabilirsiniz.)

Et ve nohutu derin bir tencerede üzerlerini beş parmak geçecek kadar su koyarak haşlayın. Etler ve nohutlar haşlanınca yuvaramaları ekleyin. Hepsini beraber 10-15dk. kadar kaynatın. Bu sırada süzme yoğurdu bir tencereye alıp içine yumurtayı kırın. İyice çırpın. Kısık ateşte karıştırarak kaynatın. (Yoğurt çorbası yapar gibi)
Sonra yoğurdu azar azar ve karıştırarak yuvarlamalara katın. Bir iki taşım kaynadıktan sonra altını kapatıp tuzunu ilave edin. Üzerine yağda kızdırdığınız naneyi gezdirin. Şehriyeli pirinç pilavı ve yeşil biberle servis edilmesi tasiye edilir.

27 yorum:

HUYSUZBALIK on 7 Temmuz 2009 17:55 dedi ki...

Üniversitede oda arkadaşım Antepliydi. Annesi her ay yapar yollardı yuvalama. Ne zamandır yemedim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Pembe Tatlar on 7 Temmuz 2009 20:40 dedi ki...

Hımm tek keilem ile harika canım ellerine sağlık sunumunda yine herzamanki gibi çok şık...

gelincik on 7 Temmuz 2009 21:49 dedi ki...

çok güzel görünüyor hep duyarım ama hiç tatmak nasip olmadı gaziantepten elbet birgün arkadaşım olacak inanıyorum oda bana yapıp tattıracak:)
kendi cesaretim yok sanırım sunumda çok şık ellerine sağlık sevgiyle kal

Unknown on 7 Temmuz 2009 22:51 dedi ki...

HENÜZ TADINI TAMA ŞEREFİNE NAİL OLMUŞ DEĞİLİM...AMA GERÇEKTEN ÖYLE GÜZEL ANLATMIŞSINKİ TADINI MERAK ETMEMEK İMKANSIZ.. NEFİS GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER...

NEŞELİ MUTFAK on 8 Temmuz 2009 01:47 dedi ki...

İŞTE BU SÜPER BİR TAT
AY YUVALAMAYA ÇORBA DENİR Mİ.KARADENİZLİLER HAMSİYE BALIK DEMEZLER BİLİR MİSİNİZ.HAMSİ HAMSİDİR,BALIK BAŞKA BİRŞEYDİR.
BİZLERDE YUVALAMAYA YUVALAMA DENİR ÇORBA DENİR Mİ HİÇ AY
ÇOK SEVERİM YUVALAMAYI ELLERİNİZE SAĞLIK.BAKRIR KAPLAR ÇOK GÜZEL OLUYOR SUNUM İÇİN BENCE.
SEVGİLER

Zehra Gürgen on 8 Temmuz 2009 09:03 dedi ki...

Yedim mi acaba? yedim gibi geliyor ama ..tabi GaziAntepliler'in elinden çıkmışını yemek lazım helede böyle bakır kapta..
Ellerinize sağlık canım.Çok güzel görünüyor.
Özellikle bakır kabına bayıldım.
sevgiler..

Unknown on 8 Temmuz 2009 09:29 dedi ki...

Canımmmm yuvalamayı çok severim tam kıvamında olmuş ellerine sağlık.Çok özlemişim sizleri kocaman öpüyorum....

Selma - DUSBAHCESI on 8 Temmuz 2009 14:33 dedi ki...

Fotograflar harika! Belli zahmetli bir corba bu. Ellerine saglik, nefis gorunuyor.

Adsız dedi ki...

hmm, adini cok duydum ama ilk defa "görüyorum" :)

pembecikolata on 8 Temmuz 2009 15:20 dedi ki...

Nefis görünüyor...Olsa da yesek:) özellikle bakır kapta sunulması ayrı bir güzellik...

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 8 Temmuz 2009 17:07 dedi ki...

Hiç yemedim ama emininm süperdir. Antep sofrasının hayranı oldum zaten. Ellerine sağlık. Sevgiler...

gülay on 9 Temmuz 2009 11:02 dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor..sunum da çok güzel...
sevgilerimle...

Narince on 9 Temmuz 2009 12:15 dedi ki...

Yaptım ben bu güzel şeyi daha önce. Çok güzel, çok!

pelince on 9 Temmuz 2009 14:56 dedi ki...

Annem yapar benimde ,ama uzun zamandır yemedim.Ramazan için sipariş vermeliyim bende :))
Ellerine sağlık..

Sevgiler..

made in funda on 11 Temmuz 2009 21:08 dedi ki...

canım neffis olmuş nefis..ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda bir Antep li arkadaş bulmam lazım:) nasıl nefis görünüyor..olsa da yesek..ellerinize sağlık..

Moonish (moonsun) on 13 Temmuz 2009 08:59 dedi ki...

Goruntu ve sunum muhtesem :)) Ilk resim o kadar guzel ki yemek dergilerinden firlamis gibi :)) Ellerinize saglik :)

TAZE NANE on 15 Temmuz 2009 15:19 dedi ki...

O kadar çok severimki.
Harika bir lezzet.
Sevgiler..........

Unknown on 16 Temmuz 2009 13:39 dedi ki...

Canlarım nerelerdesiniz merak ettim in
şallah bir sorun yoktur.Bende çok yoğunum anca fırsat bulup yazabil
dim.Kocaman öpüyorum...

Şehnaz on 16 Temmuz 2009 22:43 dedi ki...

arkadaşım herzamanki gibi mufteşemsim.ellerine sağlık.sizleri özledim.eve geldim ve hemen yorumlara başladım.kekcafe

TAZE NANE on 19 Temmuz 2009 14:14 dedi ki...

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalplerimizi okşadığı,
bir anın bir asra bedel olduğu bu gecede dualarda birleşmek dileğiyle...

♥ŞANSLI♥ on 19 Temmuz 2009 14:35 dedi ki...

Mirac kandilin mübarek olsun. Allah sana sevdiklerinle beraber mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşamayı nasip etsin.

balböcükleri on 22 Temmuz 2009 18:37 dedi ki...

sen pek bi maharetli çıktın.kız bu yemek harika olur hele antepli yaparsa.bayıla bayıla yeriz.ellerine kollarına sağlık

aslı'nın mutfağı on 24 Temmuz 2009 11:20 dedi ki...

Nefis bir manzara..Ellerine sağlık..

hepsusluydum on 25 Temmuz 2009 17:52 dedi ki...

Yaşasın Entepli buldumm..Çok haklısınız bizim bu zahmetli yemeğimize çorba denmesine ben de çok öfkelenirim ve hemen düzeltirim..Elinize sağlık..Sevgilerimle Zehr@

ipek on 3 Ağustos 2009 13:25 dedi ki...

Çok teşekkür ederim arkadaşlar yorumlarınız için. Dönünce tek tek ilgilenicem hepinizle.

Yelda Özyurt on 2 Eylül 2009 04:50 dedi ki...

nefis gorunuyor, elerine saglik..

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon