Cuma, Ekim 29, 2010

BİBERLİ EKMEK

Biberli ekmek Mersin'in gözdelerindendir. Ben çok severim. Mersin'de irili ufaklı bütün pastanelerde, fırınlarda yapılır. Ben her gittiğimde deli gibi yiyorum. Nasıl atlamışım tarifini kendime şaştım doğrusu. Bir denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Çayla şahane gider, biraz da acı yaparsanız ohhhhh.




Malzemeler:
Hamuru için; (hamur mayalamaya vaktiniz yoksa fırından ekmek hamuru da alabilirsiniz)
1 paket yaş hamur mayası veya 1 paket instent maya
5 su bardağı un
Ilık su
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker

Üstü için;
1 büyük boy kuru soğan
5 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
1 çay bardağı zeytinyağ
3 yemek kaşığı susam
kimyon, karabiber

Unu derin bir kaba alın. Ortasını açarak mayayı ve şekerin dökün. Üzerlerine tuzu serpin. Alabildiği kadar ılık suyla sert olmayan bir hamur elde edin. ( Su yerine ılık sütde kullanabilirsiniz. ) Hamurun üzerini nemli bir bez ile örterek ılık bir yerde mayalanmaya bırakın.

İçi için soğanı yemeklik doğrayın. Doğradığınız soğanları zeytinyağında kavurun. Kavrulan soğanlara salçaları, baharatları ve susamı da ekleyip ocağın altını kapatın. Fırını 200 derece ayarlayıp ısıtmaya başlayın. Fırın tepsisini iyice yağlayın ya da yağlı kağıt serin. Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayıp, üzerine bastırın. Hamurları tepsiye dizin. (hamurun pişerken de kabaracağını düşünerek aralarını çok sıkıştırmayın)
Hazırladığınız harçtan yaklaşık 2şer kaşık hamurların üzerlerine dökün. 10 dakika tepsi de mayalanmaya bırakın. Isıttığımız fırında hamur pembeleşene kadar pişirin.


Piştikten sonra üzerine ince kıyılmış maydanoz döküp servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.


11 yorum:

Unknown on 29 Ekim 2010 16:43 dedi ki...

Canım benim enfes görünüyor ellerine sağlık.Çok özlettin kendini öpüyorum...

Cafe Pepela on 29 Ekim 2010 17:07 dedi ki...

Süper görünüyor!
Arap mutfağına has bir reçete,burada da hemen bütün pastanelerde bulunuyor ve çok seviliyor.Ben de evde yapıyorum bu şekilde..
Ellerine,gönlüne sağlık arkadaşım,kalbi sevgilerimle

Unknown on 29 Ekim 2010 17:33 dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir tarif olmuş..Mutlu haftasonları diliyorum..

fuat gencal on 29 Ekim 2010 17:43 dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz, güzel ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Aybike Ceylan on 30 Ekim 2010 00:15 dedi ki...

Cok guzel olmus, ellerine saglik.

Sevgiler...

mehtap kuzucu on 31 Ekim 2010 12:38 dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor,bende deneyeceğim..elinize sağlık,sevgiler..

Narince on 1 Kasım 2010 16:47 dedi ki...

Bu harika kızlar, ellerinize sağlık.

SEDA on 1 Kasım 2010 23:13 dedi ki...

Hamur ve et buluşması beni pek bir cezbediyor zaten. Çok iştah kabartıcı görünüyor. Ellerine sağlık


Sevgiler

dokuzuncubulut on 7 Kasım 2010 19:22 dedi ki...

Pek güzel olmuş bu minicik ekmekler. Acılı, biberli herşeyi seven biri olarak hemen not ediyorum bu tarifi.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

seolara on 3 Eylül 2014 21:59 dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

seolara on 3 Ocak 2015 00:41 dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

Yorum Gönder

 

tarifsiz tarifler Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon